Köpt första hoj

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Då har man köpt sin första hoj :-).. En Suzuki DR650 96 med slipon och lite andra trim. Kul som fan för en rookie som mig. Låter som en spitfire från andra värdskriget eller nåt när man drar på. Är iallfall nöjd som fan även om jag gärna ville ha en KTM, men det finns tyvärr ingen i 20tusen kronors klassen.

centertanksen skrev:
2347283 Då har man köpt sin första hoj :-).. En Suzuki DR650 96 med slipon och lite andra trim. Kul som fan för en rookie som mig. Låter som en spitfire från andra värdskriget eller nåt när man drar på. Är iallfall nöjd som fan även om jag gärna ville ha en KTM, men det finns tyvärr ingen i 20tusen kronors klassen.

Grattis å välkommen till retardträsket......

bild vill vi ha!!

Trevligt! Jag har själv en DR650SE med lite trim (Högkomp, roligare fugge och trimkam) samt motardhjul. Kul hoj för lite pengar. :tummenupp

Om du är intresserad av att bygga motard av din men vill ha kvar orginalhjulen så har jag ett par extra originalnav till försäljning. Bara att ekra upp på 17" fälgbanor så har du en budgetmotard.

Ortefon skrev:
2350483 Trevligt! Jag har själv en DR650SE med lite trim (Högkomp, roligare fugge och trimkam) samt motardhjul. Kul hoj för lite pengar. :tummenupp

Om du är intresserad av att bygga motard av din men vill ha kvar orginalhjulen så har jag ett par extra originalnav till försäljning. Bara att ekra upp på 17" fälgbanor så har du en budgetmotard.

Coolt! Hur många hästar får du ut då och vad kostar det ungefär att trimma? Tycker i och för sig att min går rätt bra för tillfället men man vet inte vad som kommer ske i framtiden :-). Nä väntar nog med motard kit ett tag :-).

centertanksen skrev:
2355581 Coolt! Hur många hästar får du ut då och vad kostar det ungefär att trimma? Tycker i och för sig att min går rätt bra för tillfället men man vet inte vad som kommer ske i framtiden :-). Nä väntar nog med motard kit ett tag :-).

Har inte bänkat den så jag vet inte vad jag får ut men den känns pigg. Har dock inte kört den i originalutförande. Det var förra ägaren som monterade trimdelarna. Kostnaden ligger väl på några tusen. Alla delarna och lite till finns att köpa hos Hessler Motorsport

Ortefon skrev:
2356151 Har inte bänkat den så jag vet inte vad jag får ut men den känns pigg. Har dock inte kört den i originalutförande. Det var förra ägaren som monterade trimdelarna. Kostnaden ligger väl på några tusen. Alla delarna och lite till finns att köpa hos Hessler Motorsport

Har noll koll på trimmning men skulle kunna tänka mig en ny förgasare eller nåt. Någon som vet vilken av dessa förgasare man skulle välja och var skillnaden skulle bli?
http://www.bikebandit.com/partsbandit/Manufacturer-Parts~mfr~Mikuni~dept_id~1231001~iState~1.asp

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back