Köprådsfråga motard.

bjöörn

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
saknas
tjena.

Har börjat kolla på lite hojjar och fastnat för motard då. Har lite frågor och hoppas ni vill svara på dessa:)

Vill/kan tänka lägga runt 30-35k för en hoj.
Har kollat lite på ktm smc/husaberg 650 fs, vilken är bäst skit? vill ej hålla på att meka osv då jag gör det på jobbet så. vill kunna starta och köra sen byta olja och lite små pill bara.

Har aldrig kört motorcykel innan så en nybörjar hoj med potential.

Vad kan en försäkring kosta, kollade på en och den låg runt 4k, e de dyrt eller?

E där nån annan modell man bör kolla på?
 
Finns många KTM till salu nu för bra pengar.
625 är ju absolut den bästa av dom tre 625/640/660 elstart+massa moss :) alla 3 modellerna är perfekta första hojar. Nackdelen med 660in är att där inte är elstart,och för dom som har svårt med kick tekniken (host host) så är det jobbigt i längden.640in har långa service intervaller men är mest motorsvag av dom 3. 625 har allt det bästa.Vet tyvärr inte service intervallerna på den.
 
Finns många KTM till salu nu för bra pengar.
625 är ju absolut den bästa av dom tre 625/640/660 elstart+massa moss :) alla 3 modellerna är perfekta första hojar. Nackdelen med 660in är att där inte är elstart,och för dom som har svårt med kick tekniken (host host) så är det jobbigt i längden.640in har långa service intervaller men är mest motorsvag av dom 3. 625 har allt det bästa.Vet tyvärr inte service intervallerna på den.


Aa, okej. När börjar den bli "sliten", går man efter timmar eller milen? Är det som en vanlig cross att man ska byta kolv osv efter ett visst antal timmar?

En vanlig service - är det byta olja, luftfilter? hur ofta ställer man in ventilerna?

Vilken årsmodell ska man inte ha? antar att där finns barnsjukdomar på dom äldre?
 
Kolv ska du väl inte behöva byta på en sån. Har för mig att det är olja och filter efter 250 mil på gamla lc4an och ventilkoll/Justering efter 500 mil. Om du inte vill skruva och hålla på för mycket så ska du inte köpa Husaberg 650 iaf
 
när börjar dom säcka ihop? ktm tänkte jag på.
Nä husaberg har jag läst att det blir mkt skruvande.. Ktm verkar vara bästa skitet alltså.

En annan fråga. någon som vet vad böterna och påföljderna blir på om man skulle köra utan körkort, har B nu och är 23 år!
 
Det är bara att googla olovlig körning ;). Har faktiskt ingen aning, men det är nog inte bra för b-kortet.
 
KTM LC4 håller bra det är bara dess ägare som kör sönder dem eller mekar sönder dem allt handlar om handhavande såsom byta olja ställa ventiler mm! KÖP INTE 640!
 
va ute en 625 -06 i helsinborg förra veckan för 37k men den gick fort.
dom billiga gör det, men annars finns det en lika dan som bara rullat ca 750mil för 44k i göteborg på blocket har jag för mig. lägg till lite mer i budgeten o få en riktigt fin?
 
Går inte att jämföra dem emellan mkt bättre både på gott å ont. Efter ha haft 640/625/660/625/400LC4 & 690 så skulle jag välja 690. Har väl blivit gammal men det är skönt att slippa vibrationerna.
 
Får man köra en 690 med lätt mc kort?
Finns ju hur många 690 känns det som!

Har sett ngr annonser där dom har avgaset undertill, vrf?
 
Får man köra en 690 med lätt mc kort?
Finns ju hur många 690 känns det som!

Har sett ngr annonser där dom har avgaset undertill, vrf?

Lätt mc-kort = MAX 125cc (kubik)

Som 23 åring kan du väl inte ens ta lätt mc-kort.
Är A2 (mellan, max 35kw) som gäller då. Annars så är det tung A när du fyller 24, rätta mig om jag har fel någon.

Dem 690 med avgaset under är 690 Duke av olika modeller, är väl en blandning mellan motard och streetfighter.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top