Köprådsfråga motard.

Mkt smidigare, roligare å betydligt mindre vibrationer m inte lika mkt vrid som 625. Trevlig hoj, en tjej på www.soe.se körde sin 525 "agneta" 3st ökenrally i Afrika så slittålig är den.
 
ah okej. hur mkt mindre vrid är det? e den typ jätte trött? en polare har en 660. hur står den sig emot en sån?
 
ah okej. hur mkt mindre vrid är det? e den typ jätte trött? en polare har en 660. hur står den sig emot en sån?
Ungefär såhär mycket l--------l


Det går inte riktigt att jämföra mot en 660 då 525an är en tävlingsmaskin och rejält mycket lättare. Givetvis har den mindre vrid då den har en mindre motor.
Jag har haft både en 660 och nu en 525a och de är roliga på olika sätt. 660n har mer mos i mellanregistret men sen mattas det av ganska fort. 525an känns som en moppe i chassit då den är så lätt och smidig, motorn går att köra på lägre varv än 660n och går bättre på högre varv än 660n.

Dessutom sitter kicken på "fel" sida på 660 medans 525 har både kick på rätt sida samt elstart.
 
ah där ser man.

Har fått lite mer kött på benen så vi får se om man handlar detta år eller nästa.

Tackar för alla svar!!:)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top