Köpråd

• Thread starter Thread starter Socrates
  • Start date Start date

Socrates

Guest
Tjo!

Jag vet att det finns trådar om detta sen tidigare, men jag får nog skriva en egen ändå. Jo, det är så att jag för ett tag sedan lyckades klota med min plastraket, så jag hade tänkt köpa mig en motard nu för att testa något annat. Och eftersom jag fortfarande inte ens kan gå så är ju provkörning uteslutet...men lite råd om olika modeller så man kan läsa på om de innan man börjar provköra hade varit trevligt, och jag vet att ni kan sådant :Bugar

Vad ska jag då ha den till....jo, givetvis kommer jag busa endel (Försöka iaf) men det kommer nog bli endel landsvägåkande och poserande i stan också...så vad finns det för maskiner att välja på....de jag kollat på nu är KTM 640, och Honda FMX 650 (Men den verkar skitslö om man ska tro vad man läser). Finns det t.ex något alternativ för mig i Husabergs utbud, eller är det mer för racing?

Tack på förhand!

Socan

köp inte honda fmx om du ska ut o busa!!!!!
vill du ha en hoj som e stabil o med lite intervaller på servicen är det yamas xt660x eller ktm640 som gäller.
bryr du dig inte om att de ska servas ofta så blir utbudet mycke större.

köp en xr med helsystem, annan bakskärm och dekalkit m.m. jag råkar ha en sån till salu för futtiga 62000.skynda att fynda.

ozeo skrev:
köp inte honda fmx om du ska ut o busa!!!!!
vill du ha en hoj som e stabil o med lite intervaller på servicen är det yamas xt660x eller ktm640 som gäller.
bryr du dig inte om att de ska servas ofta så blir utbudet mycke större.

Gillar inte riktigt utseendet på XT660X, så det får nog bli en KTM640, om inte husaberg har något vettigt...ser ganska kaxiga ut :)

Socrates skrev:
Gillar inte riktigt utseendet på XT660X, så det får nog bli en KTM640, om inte husaberg har något vettigt...ser ganska kaxiga ut :)
Vettigt å vettigt, beror väl på ambition. Husorna är kanon, 04/05 då speciellt. Men då får du skruva nästan lika mycket som du kör och om du tummar på servicen får du vara skraj att den ska rasa hela tiden.

myspinnen skrev:
köp en xr med helsystem, annan bakskärm och dekalkit m.m. jag råkar ha en sån till salu för futtiga 62000.skynda att fynda.

XR är fina...funkar det att åka 10mil utan att bli anti till hojåkande i några dagar eller? Vart hamnar de med honda försäkringen...vet du det? Angåend din hoj så är det inte aktuellt riktigt ännu att köpa en, kan ju som sagt inte gå...än mindre provköra...

OlleR skrev:
Vettigt å vettigt, beror väl på ambition. Husorna är kanon, 04/05 då speciellt. Men då får du skruva nästan lika mycket som du kör och om du tummar på servicen får du vara skraj att den ska rasa hela tiden.

Ok, då ska jag nog avstå från Husaberg för tillfället. Kan inte skryta med mitt mekande tyvärr. Tack för rådet :tummenupp

Socrates skrev:
Ok, då ska jag nog avstå från Husaberg för tillfället. Kan inte skryta med mitt mekande tyvärr. Tack för rådet :tummenupp

Hejsan...

Har en FMX och é helnöjd.

Modiferade ljuddämpare(Orginal). Borrat lite hål i luftburken. Gått upp tre snäpp i munstycke/höjt nålen lite med ett par små brickor. 30Kr

Drevat om den(tre kugg större bakdrev, Orginalkedjan räcker) 275Kr

Stålomspunnen bromsslang (fram) 330Kr

Blev en helt annan hoj efter detta........ Så mitt råd é köp en Honda FMX650.

Mvh/Marcus

barhonda skrev:
Hejsan...

Har en FMX och é helnöjd.

Modiferade ljuddämpare(Orginal). Borrat lite hål i luftburken. Gått upp tre snäpp i munstycke/höjt nålen lite med ett par små brickor. 30Kr

Drevat om den(tre kugg större bakdrev, Orginalkedjan räcker) 275Kr

Stålomspunnen bromsslang (fram) 330Kr

Blev en helt annan hoj efter detta........ Så mitt råd é köp en Honda FMX650.

Mvh/Marcus

Tack för att du tog dig tid att svara, dock så har jag redan hunnit köpa mig en KTM.

Socrates skrev:
Tack för att du tog dig tid att svara, dock så har jag redan hunnit köpa mig en KTM.
Är du nöjd med den? :tomten
Är lite sugen på 640´n, skjutspinnarna lockar en hel del, el-start... Jo, visst... Synd att man lätt får intrycket av att den är slö, men stämmer det enligt dig?

Visst, den ÄR kanske slö om man jämför med en 660. Men i stora drag, vad tycker du?

Tack! :hihi
/mvh Johan

Vad jag förstått så är den största skillnaden förgasaren och den går ju att byta...

Skillnaden mellan 640 och 660 är tyvärr mer än bara fuggen.
Det skiljer bl.a. kubik, chassie och vikt...
Därmed inte sagt att 640'n är en tråkig bekantskap, den duger alldeles utmärkt som kamrat om man ska busa omkring på gata,
men bana är den lite för tung för i mitt tycke.

// Matte

Last edited:
Extreem_ skrev:
Är du nöjd med den? :tomten
Är lite sugen på 640´n, skjutspinnarna lockar en hel del, el-start... Jo, visst... Synd att man lätt får intrycket av att den är slö, men stämmer det enligt dig?

Visst, den ÄR kanske slö om man jämför med en 660. Men i stora drag, vad tycker du?

Tack! :hihi
/mvh Johan

Jag är väldigt nöjd med den, dock så är alla strypningar borttagna, luftburken uppborrad, förgasarn är justerad, omdrevad. Min första motard, har bara haft cross och sporthoj innan, så jag kan inte jämföra med 660n.

Dock så tycker jag man hör väldigt mycket olika kring skillnaden på 640 och 660...endel tycker det är enorm skillnad, vissa inte alls. Killen som gjorde servicen på min tyckte den gick skitbra. Killen jag köpte min av hade både 660 och 640, och med ändringarna på min så tyckte han inte det var någon direkt skillnad.

Är väl egentligen bara en sak som gäller...och det är väl att provköra.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman