Köpråd

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Har kollat runt bland försäkringarna och insett att det inte går att teckna en klass 7 hoj. Och funderar nu starkt att gå på en motard ist. Jag har ca 45-50 k att spendera. De hojar jag funtar på är ktm 640sm eller husky 610sm. Någon som har några bra tips eller jämförelser dessa emellan?

båda fungerar nog lika bra. jag har bara provar en 610 en kortare stund, har ägt en 640 -02. ett byta av avgasrör behövs om du tycker att den ska bli piggare. kanske behövs på 610 också med tanke på att dom är likvärdiga. vet ej vad ev plast kostar till huskyn. men plasten till ktm är billig. 640 lc-4 motorn har hängt med ett tag nu så den håller rätt bra!

någon annan som vet mer om husky får skriva mer om den!

Här kommer två taskigt scanade bilder från ett Bike test på dom två hojarna.
Jag har en TE610E det vill säga samma hoj,
fast i offroad utförande.(det som skiljer är frambroms, styvarae fjädring och givetvis hjulen).
Min hoj är helt standard än så länge,
om jag jämnför den med min kompis KTM640 (har slipon, öppen luftburk och bestyckad fugge) så har KTM ett köttigare mellan register.
Men på topp skiljer det inte mycket.
Ktm har stor fördel av sina bra reservdels priser och lätt att få tag i delar.
Husqvarna är inte dyra i reservdelar (men KTM är billigate) men det är lite bökigare att få "normala" leverans tider.
Båda hojarna har bra service intervallar.

Bifogat

Last edited:
Ok, tackar och bockar för besväret. Man kan ju ställa sig frågan om man tjänar så mycket på att byta ut en DR mot en 640/610 och om det är värt att slänga ut ca 30k emellan. Skulle nog helst gå på en husaberg eller KTM520 men jag måste kunna nyttja hojen för vardag oxå och inte bara till bus. Vilka problem man ställs inför :(

Jag har haft några DR ....... KTM går mycket bättre.....min Dr-98 hade typ 37hk på slangen........en vanlig 640 med moddarna gör ungeför runt 50hk........

Banco skrev:
Ok, tackar och bockar för besväret. Man kan ju ställa sig frågan om man tjänar så mycket på att byta ut en DR mot en 640/610 och om det är värt att slänga ut ca 30k emellan. Skulle nog helst gå på en husaberg eller KTM520 men jag måste kunna nyttja hojen för vardag oxå och inte bara till bus. Vilka problem man ställs inför :(

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back