Köpråd

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Tjenare, har en KTM 625 SXC -03 original (avstrypt såklart) och vill ha lite råd om extra godis. Jag kör inte bana utan busar bara runt i Göteborg.

Motardkit: KTM original eller Excel/Talon blir det nån större skillnad för mig ? Ryckutjämnare, är det nåt att ha ?

Slipon (originalet låter ju skit) eller ett behringer broms-kit, det blir nästan samma pengar. Vilket skulle ge mig mest glädje ?

Nå vad sägs ??
 
Ktm orginal har ryckutjämnare å är billigare, iofs kostar väl ryckutjämnaren med kuddarna typ 1500 men bra om du inte vill att kedjan ska hoppa och leva om.

Satsa på beringer innan du sätter på slipon, du har mera nytta för det.

robbah99 skrev:
Tjenare, har en KTM 625 SXC -03 original (avstrypt såklart) och vill ha lite råd om extra godis. Jag kör inte bana utan busar bara runt i Göteborg.

Motardkit: KTM original eller Excel/Talon blir det nån större skillnad för mig ? Ryckutjämnare, är det nåt att ha ?

Slipon (originalet låter ju skit) eller ett behringer broms-kit, det blir nästan samma pengar. Vilket skulle ge mig mest glädje ?

Nå vad sägs ??
 
Tackar.. Glömde skriva att jag kör cross på bana med den på helgerna så det får inte bli fööör bökigt att byta till crossfälgarna.
Blir det inte lurigt att byta ok i så fall, för det måste man väl ??

Behringer-kitet ligger på 5000:- och ett Seebring slipon samt en trimkam ligger på samma.

Rådvill !!
 
Skaffa ett helsystem innan du sätter i någon kam eller börjar pilla i motorn. Det tippset har man hört från flera håll.

Jo ska du byta ok varje helg så ledsnar du, kör med en längre distans till org. oket då? det går väl fortare så har du en 320 skivan på motardhjulet

robbah99 skrev:
Tackar.. Glömde skriva att jag kör cross på bana med den på helgerna så det får inte bli fööör bökigt att byta till crossfälgarna.
Blir det inte lurigt att byta ok i så fall, för det måste man väl ??

Behringer-kitet ligger på 5000:- och ett Seebring slipon samt en trimkam ligger på samma.

Rådvill !!
 
Och köp ingen Motomaster streetdisc om du ska köra med originaloket.....
 
robbah99 skrev:
Tjenare, har en KTM 625 SXC -03 original (avstrypt såklart) och vill ha lite råd om extra godis. Jag kör inte bana utan busar bara runt i Göteborg.

Motardkit: KTM original eller Excel/Talon blir det nån större skillnad för mig ? Ryckutjämnare, är det nåt att ha ?

Slipon (originalet låter ju skit) eller ett behringer broms-kit, det blir nästan samma pengar. Vilket skulle ge mig mest glädje ?

Nå vad sägs ??

Jag ska betala runt 16500 för mitt kit. Då innehåller det följande:

4,5" bakfälg
3,5" framfälg
Ryckutjämnare inkl gummin
Beringer kit
Fälgband (2st)
Slang (2st)
Bakskiva
Drev bak
Däck Pirelli Corsa
120/70-17 + 160/60-17

Tycker det är ett schysst pris, fick 10% rabatt samt fraktfritt hem till dörren.
Beställde det från superbike. :tummenupp
 
Har du oxå krökt dem ?

Ebbe har kört med den där "orginal" semiflytande skivan i sommar, både på motard å stora pheta banor, den verkar vara prisvärd. Så för gatbruk är den nog "mest för pengarna"

Busaberg skrev:
Och köp ingen Motomaster streetdisc om du ska köra med originaloket.....
 
Tom Byron skrev:
Har du oxå krökt dem ?

Ebbe har kört med den där "orginal" semiflytande skivan i sommar, både på motard å stora pheta banor, den verkar vara prisvärd. Så för gatbruk är den nog "mest för pengarna"
Min var ojämnt tjock redan när den var ny.På Gelleråsen skakade det så man blev yr i bromsningen efter rakan :rolleyes: Jag fick lämna tillbaka den och fick kanonpris på Beringerkitet istället,typ 2000:- emellan eller nåt :D
 
Haha, sådär fick jag oxå.... jag gjorde av med två..... den sista var som du sade ojämn, den pulsade pga beläggningen.... sedan slog den sig oxå.. man fick dra två gånger i pumpen för att den skulle börja bromsa.

Sedan kalaspris på Beringerkit :)

Busaberg skrev:
Min var ojämnt tjock redan när den var ny.På Gelleråsen skakade det så man blev yr i bromsningen efter rakan :rolleyes: Jag fick lämna tillbaka den och fick kanonpris på Beringerkitet istället,typ 2000:- emellan eller nåt :D
 
Haha!!!!

Du vet mitt svar Döna Helsystem :yoparty

som ljuv musik, ger en större upplevelse :D .
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top