Köpråd/Tips SlipOn (KTM 660)

Riktigt nice bygge! :yoparty :yoparty

Den hojen är duktigt nice nu. :D

Hur gick det med lagret i navet förresten?

Ett litet tips, skydden jag satte på ramen för benen. Skaffa någonting där om du inte vill att det ska slitas ner snabbt, sätt transparenta skyddsdekaler där eller nått liknande som du kan byta lätt när det börjar slitas.

EDIT: Tips nr2, du behöver inte ta av hela bakramen för att få loss/sätta dit avgassystemet, skruva endast av skruvarna längst nere samt lossna skruvarna där uppe lite sen vik upp hela bakramen.

Last edited:
Riktigt nice bygge! :yoparty :yoparty

Den hojen är duktigt nice nu. :D

Hur gick det med lagret i navet förresten?

Ett litet tips, skydden jag satte på ramen för benen. Skaffa någonting där om du inte vill att det ska slitas ner snabbt, sätt transparenta skyddsdekaler där eller nått liknande som du kan byta lätt när det börjar slitas.

EDIT: Tips nr2, du behöver inte ta av hela bakramen för att få loss/sätta dit avgassystemet, skruva endast av skruvarna längst nere samt lossna skruvarna där uppe lite sen vik upp hela bakramen.

EDIT: Tack för komplimangen btw!! :tummenupp

Ramskydden har redan åkt av för att göra plats åt just genomskinlig vinyl :tummenupp Så man slipper sätta tillbaka kicken var gång..:)
Jag, märkte det när jag monterade dit orginalröret igen, att jag bara behövde lossa dom nedre bultarna! Blev ju desto enklare så.. (mitt fuckface)

Naven är fixade, no big deal de där.. Fick satt i överdim-lager. Men det var ju både bak och fram upptäckte jag sen..

Näe, nu kan jag också vartenda bult på cykeln! Det känns bra!

Nytt bakdäck monterat idag, så nu ska det brännas ihjäl..

Ha de gött!
Mvh Björne

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...