Köpråd Ktm 990 sm /smr vs Aprilia Dorsoduro 1200

Ja det gäller både 750n och 1200n. 1200n av dom första modellerna iaf. Har tanken ändrats?
När jag sitter normalt på 1200 får jag vecket rätt i sidan på knäet

750 är gjord på samma prylar som shiver och är betydligt mindre än 1200:an som delar långt fler komponenter med äventyrshojen caponord än med 750:n. Det finns de som har fotpinnar med en halv gummifabrik på vilket förstås får upp både fötter o knän någon cm. Sätter jag mig på en 750 eller shiver så känns de mycket mindre..
Tanken är annorlunda på 1200 (rymmer 2 liter mer) men plasten runt är med största sannolikhet ganska lik. De gjorde en uppdatering till 2012 och jag är ärligt talat osäker på vilken av modellerna jag kör... När jag kollar på lite bilder nu så tycker jag det ser ut som om vecket är skarpare o högre upp på min, samtidigt har jag inte sett min sen november...

Alltså, mitt "vill du testa?" Var seriöst menat, det hade varit kul att se vad du kan uträtta med den, jag använder den ju bara som touring och offroadmaskin. Jag vet faktiskt inte vad den väger, men 20% mer vridmoment borde väl göra en del det med? Får man för sig att trycka dit ett slipon på den så är ju dessutom vikten mer eller mindre åtgärdad, ljuddämparna väger ca 7 kg/st... Men nu har jag ju en kawa som äter upp hela min lattjoprylkassa :/

Kul att testa:banana Det gör jag gärna:rock

Har nog bestämt mig nu, får bli en ktm 990 smr. hade en 690 förut och trivdes med den. får ju bäst i alla tester dessutom :)

Last edited:
Ja lite väl långt,Jo jag såg den nyss också,men de dyker säkert upp nån mer snart. Vill helst ha en utan abs också.

Jo, det är ju ingen panik än så länge. Det lossnar nog på marknaden om några veckor.

Får hoppas på det. Nu blev ju denna hoj såld direkt. Dem verkar väldigt eftertraktade

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman