Köpråd Ktm 990 sm /smr vs Aprilia Dorsoduro 1200

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Ja det gäller både 750n och 1200n. 1200n av dom första modellerna iaf. Har tanken ändrats?
När jag sitter normalt på 1200 får jag vecket rätt i sidan på knäet

750 är gjord på samma prylar som shiver och är betydligt mindre än 1200:an som delar långt fler komponenter med äventyrshojen caponord än med 750:n. Det finns de som har fotpinnar med en halv gummifabrik på vilket förstås får upp både fötter o knän någon cm. Sätter jag mig på en 750 eller shiver så känns de mycket mindre..
Tanken är annorlunda på 1200 (rymmer 2 liter mer) men plasten runt är med största sannolikhet ganska lik. De gjorde en uppdatering till 2012 och jag är ärligt talat osäker på vilken av modellerna jag kör... När jag kollar på lite bilder nu så tycker jag det ser ut som om vecket är skarpare o högre upp på min, samtidigt har jag inte sett min sen november...
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Alltså, mitt "vill du testa?" Var seriöst menat, det hade varit kul att se vad du kan uträtta med den, jag använder den ju bara som touring och offroadmaskin. Jag vet faktiskt inte vad den väger, men 20% mer vridmoment borde väl göra en del det med? Får man för sig att trycka dit ett slipon på den så är ju dessutom vikten mer eller mindre åtgärdad, ljuddämparna väger ca 7 kg/st... Men nu har jag ju en kawa som äter upp hela min lattjoprylkassa :/

Kul att testa:banana Det gör jag gärna:rock
 

chrille34

Medlem
Gick med
25 Apr 2013
Ort
Falun
Hoj
Africa Twin 1000
Har nog bestämt mig nu, får bli en ktm 990 smr. hade en 690 förut och trivdes med den. får ju bäst i alla tester dessutom :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ja lite väl långt,Jo jag såg den nyss också,men de dyker säkert upp nån mer snart. Vill helst ha en utan abs också.

Jo, det är ju ingen panik än så länge. Det lossnar nog på marknaden om några veckor.
 

chrille34

Medlem
Gick med
25 Apr 2013
Ort
Falun
Hoj
Africa Twin 1000
Får hoppas på det. Nu blev ju denna hoj såld direkt. Dem verkar väldigt eftertraktade
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top