Ska följa med min bror och åka och köpa en Husaberg 501 -92 imorgon.
Då skulle det kännas bra att ha lite koll på om det är något speciellt man bör kontrollera.
Har läst på forumet här att det verkar vara lite meckande med dem iom att de är så raceaktiga i motorn.
Bristerna som var på den var visst att packboxen vid växelspaken läcker olja.
Men det gör den bara om man har för mycket olja i den sa ägaren.
Detta låter ju lite skumt... hur välservad är cykeln om han fyller för mycket olja, eller menar han att cykeln är körd med för lite olja för att det inte ska läcka.
Hur svårt är detta att åtgärda?
Skickar med en bild på den oxå.
Då skulle det kännas bra att ha lite koll på om det är något speciellt man bör kontrollera.
Har läst på forumet här att det verkar vara lite meckande med dem iom att de är så raceaktiga i motorn.
Bristerna som var på den var visst att packboxen vid växelspaken läcker olja.
Men det gör den bara om man har för mycket olja i den sa ägaren.
Detta låter ju lite skumt... hur välservad är cykeln om han fyller för mycket olja, eller menar han att cykeln är körd med för lite olja för att det inte ska läcka.
Hur svårt är detta att åtgärda?
Skickar med en bild på den oxå.
Bifogat
Last edited: