Köpråd Harley?

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Lycka till med hojen. Jag köpte en helt ny Fat Bob år 2013 som jag nu har kört ca 1600 mil med. Mycket nöjd. Inga skruvar som har lossnat hittills. Bromsarna är helt okej (dubbla skivor fram). Den går faktiskt att köra ganska aktivt med, tro det eller ej. Finns gott om vrid. Om den inte är bänkad och inställd ordentligt kan jag tipsa om att göra detta, gjorde stor skillnad på min.

user3288_pic3927_1442044310.jpguser3288_pic3815_1424818588.jpguser3288_pic3812_1424818473.jpguser3288_pic3818_1424819279.jpg
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag vet inte hur man ska tolka att denna tråd verkar vara omåttligt populär.
Grattis till maskinen.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lycka till med hojen. Jag köpte en helt ny Fat Bob år 2013 som jag nu har kört ca 1600 mil med. Mycket nöjd. Inga skruvar som har lossnat hittills. Bromsarna är helt okej (dubbla skivor fram). Den går faktiskt att köra ganska aktivt med, tro det eller ej. Finns gott om vrid. Om den inte är bänkad och inställd ordentligt kan jag tipsa om att göra detta, gjorde stor skillnad på min.

View attachment 427490View attachment 427491View attachment 427492View attachment 427493

Tack! :tummenupp Och snygg båge! :tummenupp Din är nog lite sportigare än min, även om vridet räcker och blir över så är det ju ingen kurvmaskin direkt... Och med sin enkelskiva fram så får man vara glad om man stannar i tid :D

Tack för tipset, vad jag vet ska den vara ordentligt mappad och inställd för avgasrören och luftboxen men man kan ju aldrig så noga veta om det är riktigt gjort... Jag tycker att den går bra, startar lätt och har stabil tomgång och drar bra när man vill det. Men nån enstaka gång har jag hört nåt litet fnys när man drar iväg på mellangas... :va Kanske skulle kosta på den en bänkrunda iallafall :)

- - - Updated - - -

Jag vet inte hur man ska tolka att denna tråd verkar vara omåttligt populär.
Grattis till maskinen.

Jag väljer att tolka det som att jag inte var riktigt så fel ute som vissa antyder :D
Tack :tummenupp

- - - Updated - - -

Kanske borde döpa om forumet till Kromsläde.com? :crash

Inte mig emot :banana
 

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Tack för tipset, vad jag vet ska den vara ordentligt mappad och inställd för avgasrören och luftboxen men man kan ju aldrig så noga veta om det är riktigt gjort... Jag tycker att den går bra, startar lätt och har stabil tomgång och drar bra när man vill det. Men nån enstaka gång har jag hört nåt litet fnys när man drar iväg på mellangas... :va Kanske skulle kosta på den en bänkrunda iallafall :)

En snubbe som heter Thomas Eklund har en firma i Härryda som ligger en bit utanför Göteborg. Han är duktig på förgasar HD om du nu bor i närheten. 0708261432.

Sen så har vi Båging Performance & Dyno som håller till i Grästorp som inte ligger så långt ifrån Trollhättan. 0707330380.

Det är de två jag känner till som är duktiga på bänkkörning.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En snubbe som heter Thomas Eklund har en firma i Härryda som ligger en bit utanför Göteborg. Han är duktig på förgasar HD om du nu bor i närheten. 0708261432.

Sen så har vi Båging Performance & Dyno som håller till i Grästorp som inte ligger så långt ifrån Trollhättan. 0707330380.

Det är de två jag känner till som är duktiga på bänkkörning.

Tack för tipsen! Ska se om det kanske blir en tur till någon av dem till våren! :)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag är ju en allätare men mitt intresse för hojar började med Cross när jag var liten, sen var det väl 10 år av Custom som gällde.
På önskelistan står fortfarande en egenbyggd Chopper med 20" Förlängd gaffel och helt öppna headers.

En kompis till mig har en 1200 Sporster som jag lånar ibland och jag tycker den är helskön.
Lagom Trimmad, med lite kammar och förgasare så den rör på sig och låter fräckt.
Sen sitter jag och tjejen bra på den för längre turer :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Det är väl bara inse att medelåldern höjjts på SH :rofl

själv tittar man på sport heritage ... inte Hd men ändå åt glidarhållet

hqdefault.jpg
 

Bifogat

  • hqdefault.jpg
    hqdefault.jpg
    33.5 KB · Visningar: 78

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är väl bara inse att medelåldern höjjts på SH :rofl

själv tittar man på sport heritage ... inte Hd men ändå åt glidarhållet

hqdefault.jpg

Eller så har medelåldern för HD sänkts :D

Den där var inte dum alls!! :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
HD har långt ifrån enbart "gubbhojar" nu för tiden så det kan mycket väl stämma.

Säkerligen, själv är jag 25 så hyfsat långt ifrån gubbe om man frågar mig iallafall :D
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Jag å andra sidan är kluven till glidare. Lite hatkärlek. Älskar ljudet o möjligheten att bygga om till ens tycke. Tror mig gilla hela softgrejen.

Fast när jag väl sitter på en så går det för sakta o jag får ont i ryggen.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag å andra sidan är kluven till glidare. Lite hatkärlek. Älskar ljudet o möjligheten att bygga om till ens tycke. Tror mig gilla hela softgrejen.

Fast när jag väl sitter på en så går det för sakta o jag får ont i ryggen.

Hastigheten är väl kanske lite svår att åtgärda, för även om man trimmare och får det att gå snabbt rakt fram så är det ju inga kurvmaskiner tyvärr.

Komfortmässigt däremot tycker jag de är klockrena just för att de är så ombyggbara. Det finns ju en uppsjö av komforttillbehör att välja från och du kan verkligen skräddarsy hojen till att passa just dig. Fotpinnar/plattor med olika sittställning, annan sadel, annat styre, kanske rentav en framruta för att plocka bort det enorma vindfånget och vill man vara riktigt bekväm kan man ju alltid skaffa förarryggstöd... Custom med komforttillbehör är det i särklass bekvämaste jag någonsin kört, och då är jag hyfsat komfortabel av mig även till vardags och ställer rätt höga krav på åkkomfort :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top