Thyg0d
One by one, the penguins steal my sanity
Hejsan!
Håller på att ta mc kort nu när man passerat 30 och
blivit liiite mer ansvarstagande...
Suttit och kollat runt på blocket och har hittat en
FZR 1000 -91 med 4400 mil på mätaren...
Ser väldigt välvårdad ut och är dessutom strypt till 75kw
vilket iaf för tillfället inte gör mig ett enda dugg...
Ägaren påstår sig inte veta hur man tar bort strypningen
så man får ju hoppas att han är ärlig och därmed
borde ju motor/vxl låda inte tagit så mycket stryk...
Dessutom så ska den vara servad som f-n och även förebyggande.
ytterligare en sak som man får hoppas att ägaren inte ljuger.
Har suttit och läst på forumet här ett tag och ju mer jag läser
desto mer blir jag avskräckt...
Är det dålig kvalitet på motor/växellåda eller är det bara väldigt många
FZR cyklar ute på gatorna??
Läser om växellådor som sticker med rep för runt 10k
Ventiler som blir ett med toppen vilket resulterar i motorbyten
för runt 12k o.s.v.
Båda felen är dessutom något som man som köpare inte har
en suck att kontrollera vid ett köp.
Det är liksom som att köpa grisen i säcken big time...
För att summera det hela, är det en hoj som funkar bra och som bara
finns väldigt många av eller är det bara skräp och jag bör titta på
nåt annat istället??
Tackar på förhand för all info som finns!
Mvh/
/Per Ardne
Håller på att ta mc kort nu när man passerat 30 och
blivit liiite mer ansvarstagande...

Suttit och kollat runt på blocket och har hittat en
FZR 1000 -91 med 4400 mil på mätaren...
Ser väldigt välvårdad ut och är dessutom strypt till 75kw
vilket iaf för tillfället inte gör mig ett enda dugg...
Ägaren påstår sig inte veta hur man tar bort strypningen
så man får ju hoppas att han är ärlig och därmed
borde ju motor/vxl låda inte tagit så mycket stryk...

Dessutom så ska den vara servad som f-n och även förebyggande.
ytterligare en sak som man får hoppas att ägaren inte ljuger.
Har suttit och läst på forumet här ett tag och ju mer jag läser
desto mer blir jag avskräckt...
Är det dålig kvalitet på motor/växellåda eller är det bara väldigt många
FZR cyklar ute på gatorna??
Läser om växellådor som sticker med rep för runt 10k
Ventiler som blir ett med toppen vilket resulterar i motorbyten
för runt 12k o.s.v.
Båda felen är dessutom något som man som köpare inte har
en suck att kontrollera vid ett köp.
Det är liksom som att köpa grisen i säcken big time...
För att summera det hela, är det en hoj som funkar bra och som bara
finns väldigt många av eller är det bara skräp och jag bör titta på
nåt annat istället??
Tackar på förhand för all info som finns!
Mvh/
/Per Ardne