Köpråd & funderingar kring en GSX-R400?(bild)

Där fick vi svar från självaste ägaren, tackar :)

Slår en pling & om allt stämmer så blir de klämma över helgen om de passar?
 
Nej nej... varför köpa en gammal rackig 400 R.
Du hinner bara ha den två-tre veckor sen har du tröttnat och kommer att vilja ha något nyare kan jag garantera, sitter nämligen i samma sits själv!

Så nu är jag en stålt ägare av en 750 r -99 oj oj oj ritigt rolig...

Så tänk om en gång till innan ett eventuellt köp :fyllisar
 
Sessnan skrev:
Nej nej... varför köpa en gammal rackig 400 R.
Du hinner bara ha den två-tre veckor sen har du tröttnat och kommer att vilja ha något nyare kan jag garantera, sitter nämligen i samma sits själv!

Så nu är jag en stålt ägare av en 750 r -99 oj oj oj ritigt rolig...

Så tänk om en gång till innan ett eventuellt köp :fyllisar
För att killen har en skalle att tänka med, du lär ju inte köra strypt mellanklass direkt.

Det som händer när ni köper era dundermaskiner för att strypa på pappret är ju att strypningarna är väck direkt efter besiktning, hojarna blir helt okörbara strypta.
Det är bara skönt att nån inte förljer den idag allmäna tanken att man omedelbart köper det värsta för annars ledsnar man omedelbart, jag skulle moa inte köra hoj längre efter så många i dina ögon trista hojar som jag haft i åratal.
Ingen logik alls tycker jag, ifall man inte beräknar dö inom ett par år så man inte hinner byta hojar i framtiden och kanske lära sig nåt av vikt på kuppen.

Nu blir det väl massa gnällsvar, men det skiter jag i.
 
Sessnan skrev:
Varför köpa en gammal rackig 400 R? Du hinner bara ha den två-tre veckor sen har du tröttnat och kommer att vilja ha något nyare. Det kan jag garantera. Sitter nämligen i samma sits själv!
Ja 400n är ju ingen hoj man tar rödljusvinster med direkt.
Men de är inga som helst problem, om man låter bli att jämföra sig med killar som Mattias, att hänga på enlitersmaskiner i kurvorna.
 
Är de någon som kan svara rakt av om de går sämre lr bättre än en er-5:a
ostrypt samt strypt? Vild chansning dvs. :confused: :va
 
Jag hittade n likadan fast nyare ska se om jag kan hitta den igen. Har kört en sån och de är häftiga att köra. Men satsa på en nyare det är mitt tips 20 000 är mycket för den tycker jag iallafall.
 
Oblic skrev:
Är de någon som kan svara rakt av om de går sämre lr bättre än en er-5:a
ostrypt samt strypt? Vild chansning dvs. :confused: :va

Den går bättre ostrypt, det är dessutom en helt annan hoj.

Denna är en sportig högvarvig hoj som man åker lite forcerat med. ER-5 är en snäll brumhoj för allmän körning.
 
Silwer skrev:
Den går bättre ostrypt, det är dessutom en helt annan hoj.

Denna är en sportig högvarvig hoj som man åker lite forcerat med. ER-5 är en snäll brumhoj för allmän körning.

Menar då acceleration från 0-100 tex.

Man vill juh inte bli frånåkt av syrran :7peta :tuttar
 
marcus nilsson skrev:
Jag hittade n likadan fast nyare ska se om jag kan hitta den igen. Har kört en sån och de är häftiga att köra. Men satsa på en nyare det är mitt tips 20 000 är mycket för den tycker jag iallafall.

Tycker också att priset är lite för saftigt men ska inte yttra mig om något
när jag inte har sett sakerna. Att få priset gå upp 10k+ utöver de vanliga
priset så måste man ha gjort bra mycke på cyken för att den ska stiga så
högt i värde men vem vet :tungan
 
Bikerbitch skrev:
Visserligen är min 400a utan R. Men jag fick ge 15.000 för den. Den hade då gått cirka 3000 mil och hade ett fåtal ägare på den.

for the record; 400 FWS är en helt annan hoj, går ej att jämföra!
 
Sessnan skrev:
Nej nej... varför köpa en gammal rackig 400 R.
Du hinner bara ha den två-tre veckor sen har du tröttnat och kommer att vilja ha något nyare kan jag garantera, sitter nämligen i samma sits själv!

Så nu är jag en stålt ägare av en 750 r -99 oj oj oj ritigt rolig...

Så tänk om en gång till innan ett eventuellt köp :fyllisar

och den fick du för 19 lax??? -Jag tar en också!
 
GSXR 400 vs 400 FWS
 

Bifogat

  • uppifrån.JPG
    uppifrån.JPG
    42.1 KB · Visningar: 81
  • 400 fws.jpg
    400 fws.jpg
    34.6 KB · Visningar: 66
men man får utgå från vad han köpte cykeln för dvs. 10k
Sen har han gjort ändringar osv på den men de är en annan fråga om de är
ändringar för 10k+ utöver de vanliga priset :näsblod
 
Oblic skrev:
men man får utgå från vad han köpte cykeln för dvs. 10k
Sen har han gjort ändringar osv på den men de är en annan fråga om de är
ändringar för 10k+ utöver de vanliga priset :näsblod

jo men för fasen ring o fråga killen själv, inte vet väl vi det.
Sen får du själv avgöra om du tycker det är läge att pruta eller vad det nu är.

Folk måste väl få begära vilket pris de vill även om andra kanske garvar åt det?
Annars leta upp nåt annat objekt.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top