Köpråd effektiv vindruta/kåpglas till Zx9r

amaktor

svettig
Gick med
15 May 2006
Hoj
Nej, tyvärr
Hej!
Jag börjar blir trött på turbulens och vindbrus och tänkte uppgradera från original till något annat, men undrar lite vad som rekommenderas etc.
Som jag upplever hojen nu så besväras jag mest i hukande och framåtlutad ställning, minst om jag sitter så upprätt jag kan, i farter över 120.
Min gamla zx6r hade dubbelbubbla och jag minns den som väldigt behaglig, men det var längesedan och jag var betydligt yngre!
Tack på förhand för input!

Har hittat en touringruta:

En med bubbla:

En dubbelbubbla budget:

Last edited:

Den köpte jag till min E2 (2001), funkar fint tycker jag iaf. Valde Light Tint då jag tycker det blir för mörkt med kolsvart...

Den köpte jag till min E2 (2001), funkar fint tycker jag iaf. Valde Light Tint då jag tycker det blir för mörkt med kolsvart...
Härligt, tack! Får leta upp en leverantör inom EU bara 🙂

Tar bort irriterande vindbrus bättre än alla rutor:

Dom tar bort ljud bra, ja, men vibrationer och turbulens är dom inte alls lika bra på att ta bort.

Tack för tipset 👍🏻
Jag har väldigt bra proppar redan, så nästa steg blir att prova vindrutan. Kan också vara så att jag helt enkelt är överkänslig och bör byta till el-enduro, vi får se!

För eventuellt framtida behov när folk börjar googla vindrutor till sporthojar kommer här en recension.
Beställde en powerbronze från omniaracing.it, tog ca fem veckor att få hem den, gissar att den inte låg på hyllan, kostade sisådär 1200:- med frakt. Enkelt att montera, dock följde inga nya ”gummiupphängda gängningar” till hålen med så jag är glad att de gamla funkade bra. Passformen är snudd på perfekt, lite glipor, men det är en 25 år gammal hoj så det kan bero på den, jag är nöjd.
Jag hade hoppats på större skillnad i ljudnivå på vindbruset men sänkningen är ganska marginell, däremot är turbulensen nästan borta och vinden väldigt jämn och fin, samt jag kan se mätarna!
IMG_7637.jpeg

Bifogat

• IMG_7638.jpeg
    IMG_7638.jpeg
    4.7 MB · Visningar: 12
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...