Köpfest på blocket :-)

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Blocket blir bara ett större smörgåsbord för varje vecka som går......

Tror att inom en snar framtid kommer det finnas väldigt mycket roliga leksaker till salu för lite pengar !!!

http://www.blocket.se/vi/18863344.htm?ca=11_s

Att dyka upp med 75K i cash så lär han nog ha väldigt svårt att inte släppa denna.......legat 2veckor också !!

Jag menar vad ska han göra, vänta till våren o sälja den för 70K ?!?

Undrar vad han gav för den i Juli ?

Vad det står och vad man får är en jävla skillnad.
Blocket är ju köparens marknad, inte säljarens.

Säljaren kan ju alltid välja att inte sälja, men då med risk för att inte få den såld och bli tvingad att sälja den ännu billigare senare.

Jag prutar alltid på priset, sen får man se hur det blir därefter.

Vad det står och vad man får är en jävla skillnad.
Blocket är ju köparens marknad, inte säljarens.

Säljaren kan ju alltid välja att inte sälja, men då med risk för att inte få den såld och bli tvingad att sälja den ännu billigare senare.

Jag prutar alltid på priset, sen får man se hur det blir därefter.

Trodde det var både parters marknad...nån vill ha, nån vill sälja....:D

Men visst är säsong och konjunktur med köparen just nu, samma på bilar och båtar. Sålde en gixxer 1000 -06 för 89k i juni, nu går de att få loss för 70k.

Min Busa var min bästa hojdeal (hittills)...kostade säljaren 138k flong ny i maj...det gav inte jag, 199 mil senare....:D :D

Förstår inte varför han skulle ha svårt att inte sälja om du kommer med 75?
Är han inte fattig skiter han väl i skambud?
Jag har t.ex en nyare bil ute till salu och inte hade jag sålt om nån kommit med 10k mindre än den är ute på.

Men visst förmånga lever svensson livet fullt ut (belånade upp till öronen) och då kan det lätt bli att dom får göra världens dummaste affärer.
Själv börjar jag skymta lite på Supra TT 5-600hk moddade, dom är ju billiga nu :)

Måste vara säljarens drömkund jag,bestämmer mig för vad jag vill ha och letar upp några lämpliga objekt.

Är skicket som beskrivet och allt är i ordning så köper jag av den första jag kommer i kontakt med till det pris som var utsatt utan att försöka pruta,orkar helt enkelt inte motivera att jag skulle vara intresserad av något men tycka priset var fel och ändå åka och kolla bara för att försöka få köpa för det pris jag vill ge.

Är säkert dum och förlorar en del på detta sätt men affärerna går fort och smidigt och jag brukar behålla det jag köper tills det hamnar på miljöstationen eller skroten beroende på vad det är för produkt så förlusten brukar vara 100% iaf.

Det omvända råkar man ju ut för då man för ovanlighetens skull vill sälja något och sätter ut ett pris som är mer än rätt och det lägsta jag kan tänka mig att skicka iväg det för och det ska prutas iaf,orkar inte med sådana köpare så jag säljer i princip ingenting.

Henrik

Måste vara säljarens drömkund jag,bestämmer mig för vad jag vill ha och letar upp några lämpliga objekt.

Är skicket som beskrivet och allt är i ordning så köper jag av den första jag kommer i kontakt med till det pris som var utsatt utan att försöka pruta,orkar helt enkelt inte motivera att jag skulle vara intresserad av något men tycka priset var fel och ändå åka och kolla bara för att försöka få köpa för det pris jag vill ge.

Är säkert dum och förlorar en del på detta sätt men affärerna går fort och smidigt och jag brukar behålla det jag köper tills det hamnar på miljöstationen eller skroten beroende på vad det är för produkt så förlusten brukar vara 100% iaf.

Det omvända råkar man ju ut för då man för ovanlighetens skull vill sälja något och sätter ut ett pris som är mer än rätt och det lägsta jag kan tänka mig att skicka iväg det för och det ska prutas iaf,orkar inte med sådana köpare så jag säljer i princip ingenting.

Henrik

Du kör samma stil som mig, haha fan va tröga vi är. Men man vill ju verkligen ha vad man vill ha! Tjafsa, åka hem tomhänt, och vänta 1år tills man hittar det man vill ha igen går ju fetbort :tummenupp

Jag kör prutning på nätet innan jag ens överväger att åka och kolla på grejerna, om det inte är en speciell sak som JAG verkligen SKA ha.

Säg att en hoj ligger för 100K, då lägger jag ett bud på 85-90K då märker jag ju också om säljaren kanske kan gå ner i pris.
Förra bilen låg ute för 165K honda civic type R -05 3000mil och jag fick ner den till 140K och sålde den för 155K 4 månader senare. Bilen jag har nu låg ute för 70K och den köpte jag för 60K och då var utgångs priset bra från början. Min har gått 12000 mil, det finns dom som gått runt 20.000mil som ligger för 65-75K.

Hojen jag har nu räknar jag att gå minus 2-3000:- inte så farligt.

Jag köpte hoj idag!
V-strom 2003 med blygsamma 1200 mil på mätaren. Kallt och regnigt att köra hem, men den står fint bredvid bläjjden! Bara att välja till våren, sport eller långfärd. Perfa.

Jag såg en ZX10:a -04 med 1000 mil på mätarn och Arrowrör för 55tusen på blocket tidigare idag. Hittar inte annonsen nu, varför kanske man hajar:)

Var det nån som hann se annonsen för en zx10r -04 för 55 000. Den skulle ha gått 1000 mil och det var nån dansk som skulle flytta tillbaka hem som sålde den.

Jag är inte helt insatt i de cyklarna men det verkade ju sjukt billigt. Annonsen var också borta nån timme senare.

Jag såg en ZX10:a -04 med 1000 mil på mätarn och Arrowrör för 55tusen på blocket tidigare idag. Hittar inte annonsen nu, varför kanske man hajar:)

Haha:D Du med! Jo den försvann fort!

Last edited:
Last edited:
Undrans tro vad man kan pruta en Ktm Rc8 till? I stort sett ingen säljare verkar kunna hålla uppe ordinariepriset, snarare 20 000 billigare...

Och vad får dig att tro att den skulle sjunka 13 000:- till våren ??? :va

Om man kollar så ser begagnat marknaden sjuk ut. Kolla in hojar ifrån 00-02 de står nästan de flesta runt 55-60 K då undrar man juh är de gjorda med något bättre material eller :va För man ser juh att många 06:or ligger ute för 75K och ibland mindre. Så varför de höga priserna på de gammla hojarna???

Om man kollar %:ellt så borde då alltså en 00 ligga under 40 K om man jämför minskningen.

///Micke

bla bla bla jag skulle inte tillåta prut bla bla bla

överlag så har alla "önskepriser" ute på blocket..hajja läget att skiten ni försöker sälja i dessa tider inte är värt så mkt!

ngt som e köpvärt nu e ju SUV:ar...& soppan har ju gått ner...

läste att nåt bilmärke ska gå ut med 50% rabatt till jul!

Och vad får dig att tro att den skulle sjunka 13 000:- till våren ??? :va

Om man kollar så ser begagnat marknaden sjuk ut. Kolla in hojar ifrån 00-02 de står nästan de flesta runt 55-60 K då undrar man juh är de gjorda med något bättre material eller :va För man ser juh att många 06:or ligger ute för 75K och ibland mindre. Så varför de höga priserna på de gammla hojarna???

Om man kollar %:ellt så borde då alltså en 00 ligga under 40 K om man jämför minskningen.

///Micke

Det är sant. Om man kollar hur många hojar 00-02 som försvinner ifrån blocket, som ligger runt 55-60 k... nada
Inte ens 05 sälj för 65... Har legat inne länge nu
http://www.blocket.se/vi/17868179.htm?ca=17_s&last=1

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...