Köpa valp/hund...

J-Bone skrev:
På den här sidan finns DIN ras! -> http://www.moloss.com/001/ptxt/breed.html

Låter som en Bulle (Bullmastiff), eller en Grosser Schweizer Sennenhund kanske?

:tummenupp

När jag kollade sidan så var det den jag fastnade för direkt(Grosser),sen såg jag att du tipsade om den:=) så det var en bra gissning.Ser mysig ut samt stark.

Jag väljer att vänta tills i vår/sommar med ett köp dom kostar ju trots allt som ett helsystem.

Chip påre Jocke :tummenupp

Bifogat

• grbi_10.jpg
    grbi_10.jpg
    53.9 KB · Visningar: 43
  • grbi_07.jpg
    grbi_07.jpg
    80.1 KB · Visningar: 35
Last edited:
twinner skrev:
Tackar igen för svaren:=) Guld värt.Får nog bli så att en uppfödare kontaktas vid hundköpet.Ang hundvana så är man väl uppvuxen med en massa hundar och morsan har tävlat osv,hon känner ju också en massa kennelfolk så självklart får det bli den vägen,hade glömt det:)Det jag var intresserad av var annonsmarknader där det finns ett större utbud.Vill ha nån typ av stOOOr hund som klarar av att joggas med,tillgiven,barnkär m.m.
Då är det en golden retriver du skall ha.....slut / Nettan :tummenupp
Eller en sådan på bilden, de verkar även va rätt ras för dej. Lycka till

Last edited:
twinner skrev:
När jag kollade sidan så var det den jag fastnade för direkt(Grosser),sen såg jag att du tipsade om den:=) så det var en bra gissning.Ser mysig ut samt stark.

Jag väljer att vänta tills i vår/sommar med ett köp dom kostar ju trots allt som ett helsystem.

Chip påre Jocke :tummenupp

Låter kanon! Tror att en Grosser Sennen blir perfekt för er, en väldigt allround familjehund. Stor och stark, suverän med barn, tillgiven och beskyddande. :)
Gör hemläxan med uppfödare osv nu under vintern så är du mogen till våren... ;)

Morsan å farsan har en riesenschnauzer.. väldigt trevlig hund...fast väldigt "vaktig". Dobermannen som ja hade var åxå en väldigt bra hund!

Bart skrev:
Morsan å farsan har en riesenschnauzer.. väldigt trevlig hund...fast väldigt "vaktig". Dobermannen som ja hade var åxå en väldigt bra hund!

Vad hände med dobermannen då?

J-Bone skrev:
Lite OT:
Hmm, jag vill ha en Dalbohund :). Konstigt/intressant med en svensk hundras med så lokal utbredning som till på köpet är utdöd. Jag hade aldrig hört talas om den rasen innan jag kollade på sidan du länkade till (iofs är det många hundraser jag aldrig hört talas om :)).

sgtpepper skrev:
Lite OT:
Hmm, jag vill ha en Dalbohund :). Konstigt/intressant med en svensk hundras med så lokal utbredning som till på köpet är utdöd. Jag hade aldrig hört talas om den rasen innan jag kollade på sidan du länkade till (iofs är det många hundraser jag aldrig hört talas om :)).

Mycket intressant läsning om Dalbohunden, vore fräckt om den fortfarande fanns, en Svensk molosser! :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back