Köpa tankskydd vid knäna?!

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Hej på er alla,

Jag har precis skaffat mig en ny hoj, och den är lackad fint i pärlemon vit. Men märkte redan efter andra dagen att jag på något konstigt sätt repat tanken på vänstersidan vid mitt knä. Vet inte riktigt hur för känner inget vasst i mitt skinnställ. Kanske kom nån grusbit emellan..

I vilket fall, då undrar jag, vart kan man köpa snygga skydd? Jag skulle nästan helst vilja ha något genomskinligt skydd för knäna på tanken. Hojen är en GSX-R 1000 K5 i grunden, finns det modellanpassat?

Tackar för svar.
MVH
(Pedanta) István

googla "stompgrip" dessa är genomskinliga dock har dom nopprer som ska förbättra greppet för knäna.. kanske hittar ngt annat oxå..
annars 2 stora mobildisplayskyddsark :tummenupp

Kartplast.

Alltså plast som man plastar in kartor med, inte kartor av plast.

Jag har genomskinlig "stenskottsfilm" som man t.ex. brukar klä in fronten på bilar med.

Kan skicka en bit till dig om du vill.

Det ända som kommer synas är kanterna, som du får rita nån sorts mall och skära ut själv isåfall.

Du får ju ingen grepp-funktion om du är ute efter det, men det skyddar mot repor iallafall..

TankTredz.. Kört både med det och Dtompgrips och TankTredz är kung..

Jag köper av (flera kåpset, några går åt) Racerepairs.se.. Vet inte om de finns nån annanstans också.

Jag kan också rekommendera Tank Tredz. Bra grepp, bra skydd och mer diskreta än stomp grips! Kan fastna lite skit på dem efter ett tag så att de ser mörkare ut än lacken, men då tvättar jag bara med diskmedel och ljummet vatten och vips så smälter de in med lacken igen!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park