Köpa tankskydd vid knäna?!

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Hej på er alla,

Jag har precis skaffat mig en ny hoj, och den är lackad fint i pärlemon vit. Men märkte redan efter andra dagen att jag på något konstigt sätt repat tanken på vänstersidan vid mitt knä. Vet inte riktigt hur för känner inget vasst i mitt skinnställ. Kanske kom nån grusbit emellan..

I vilket fall, då undrar jag, vart kan man köpa snygga skydd? Jag skulle nästan helst vilja ha något genomskinligt skydd för knäna på tanken. Hojen är en GSX-R 1000 K5 i grunden, finns det modellanpassat?

Tackar för svar.
MVH
(Pedanta) István

googla "stompgrip" dessa är genomskinliga dock har dom nopprer som ska förbättra greppet för knäna.. kanske hittar ngt annat oxå..
annars 2 stora mobildisplayskyddsark :tummenupp

Kartplast.

Alltså plast som man plastar in kartor med, inte kartor av plast.

Jag har genomskinlig "stenskottsfilm" som man t.ex. brukar klä in fronten på bilar med.

Kan skicka en bit till dig om du vill.

Det ända som kommer synas är kanterna, som du får rita nån sorts mall och skära ut själv isåfall.

Du får ju ingen grepp-funktion om du är ute efter det, men det skyddar mot repor iallafall..

TankTredz.. Kört både med det och Dtompgrips och TankTredz är kung..

Jag köper av (flera kåpset, några går åt) Racerepairs.se.. Vet inte om de finns nån annanstans också.

Jag kan också rekommendera Tank Tredz. Bra grepp, bra skydd och mer diskreta än stomp grips! Kan fastna lite skit på dem efter ett tag så att de ser mörkare ut än lacken, men då tvättar jag bara med diskmedel och ljummet vatten och vips så smälter de in med lacken igen!

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back