Köpa Supermotard

Tjena

Tycker det är rätt mycket hets om det här med service-intervaller, missförstå mig inte nu det är viktigt som f-n men man ska inte stirra sig blind på det, vad jag menar är att om man ligger å tokdrar en fyrtaktare runt stoppet är det j-t viktigt å ha koll på motorn, (jag vet, har kört 250 4-takt cross stoppet ligger runt 13k rpm) kollar man bara ventilspel rätt ofta är det lugnt, kolla kolven runt hundra tim. Om man inte ligger runt stoppet hela tiden som på en cross (eller bankörning alltså motard) så tycker inte jag man ska stirra sig blind på service-intervaller, man är ju ändå rätt noga med sin bäbis så man har ju koll så den mår bra.

Menar inte på ngt sätt att man ska skita i service men hittar du en cykel som passar en och man tycker den är fräck som f-n så ska man köpa den:tummenupp kul iofs kul å höra vad alla andra tycker

Har precis bytt bort min sx-f250 till en 525 exc med motardskoj, fy f-n vad skoj jag ska ha:D

Men å andra sidan vad vet jag:va
 
affromannen skrev:
2436869 Nu kan jag ej hålla mig längre, nu är det dags att köpa en supermotard!! :)

Men vilken är jag mer kluven på! Husaberg? Ktm? GasGas? honda? vilken är överlag den bästa hojen tycker ni? Detta blir min första motard..

KTM 660 är helt klart en bra motard att växa in i !!!

Jag tycker inte att man ska ge sig in på Husa som förstahoj... 660 rockar!!!

Köp min förresten :D
 
sirSmokealot skrev:
2499750 KTM 660 är helt klart en bra motard att växa in i !!!

Jag tycker inte att man ska ge sig in på Husa som förstahoj... 660 rockar!!!

Köp min förresten :D

KÖP Husaberg

tycker liksom orka byta upp sig typ! jag är jävligt nöjd med min husa provat ktm 660 också skön hoj att köra, skulle nog rekomendera den också fast den e inte lika rolig att köra å den e större väger mera....

servicen på husa e bus lätt, möjligtvis den jag ska göra nu e kanske inte lika lätt... om man inte har rätt verktyg, ska byta lager i motorn har kört 110 timmar ungefär ca 660 Hårda mil å 7 vurper

var med å skulle ställa ventilerna på en ktm 660 häromdagen FAN va BÖKIGT!! alldrig igen
 
Robertzon skrev:
2504094var med å skulle ställa ventilerna på en ktm 660 häromdagen FAN va BÖKIGT!! alldrig igen

ställde mina förra helgen...bökigt var det fast man behöver ju i stort sett bara göra det en gång om året som tur är :)
 
Liksom de andra hundra ggr denna frågan har ställts har majoriteten sagt att det är: ktm 625/640/660 som gäller....eller om du vill ha lita mera kraft och inte är rädd för att meka husaberg 650. Ibland kommer hondas 450, ktm 525 och ktm smr in på ett hörn. Övriga fabrikat eller modeller har endast nackdelar eller existerar inte alls på motardforumet på sporthoj, enligt den övergripande åsikten.

Edit: Åk runt och testkör olika motarder så du själv skapar dig en uppfattning. Svårt för någon annan att göra ett val åt dig.
 
Last edited:
Men visst är det underbart med alla som säger köp 660.... du kan köpa min hahaha så bra var den hojen... titta på begagnat marknaden, det finns massvis med 660.... och detta beror till stor del på att det är en tung och klumpig sak... köp 525 eller husa...... mecka är inga problem utan det lär man sig snabbt o enkelt.
 
Migael skrev:
2504670Åk runt och testkör olika motarder så du själv skapar dig en uppfattning. Svårt för någon annan att göra ett val åt dig.

Problemet är att det inte alltid är så lätt att få testköra hojar om det nu inte står nån begagnad i affären.

Är det KTM som är mest intressant så hade iaf jag valt bort 640'n ganska snabbt. Ser ingen som helst fördel med den om man nu inte MÅSTE ha en större tank och touringsadel. Beror helt och hållet på hur man hade tänkt att använda den.

Ska man ha en Husa 650 eller t.ex KTM 525 så är det mer mekande med oljor och ventiler MEN till fördelen så är det vad jag har fattat mkt enklare att byta olja och justera ventiler på dessa. Mindre delar man behöver ta bort o.s.v.
 
Helgon26 skrev:
2504836 Men visst är det underbart med alla som säger köp 660.... du kan köpa min hahaha så bra var den hojen... titta på begagnat marknaden, det finns massvis med 660.... och detta beror till stor del på att det är en tung och klumpig sak... köp 525 eller husa...... mecka är inga problem utan det lär man sig snabbt o enkelt.

Tung och klumpig? Har alla som säger det bara kört moppe tidigare eller? Personligen stör inte vikten mig eftersom jag tycker den blir lite stabilare. 135kg torrvikt är för fan inte tungt för en MC :fatta!

660 rockar :yoparty
 
NisseNutz skrev:
2504882 Tung och klumpig? Har alla som säger det bara kört moppe tidigare eller? Personligen stör inte vikten mig eftersom jag tycker den blir lite stabilare. 135kg torrvikt är för fan inte tungt för en MC :fatta!

660 rockar :yoparty

Håller med! 660:n är ju lätt som en fjäder. Iallaf om man ägt en xt660 innan :tungan Lagomt med pulver är det med!
 
Allt är ju relativt, men om man jämför KTM 525/Husa 650 med 660 så framstår 660 som en tung vibrerande gubbacykel som dessuton ska kickas igång och dom andra som pigga leksakar som bara väntar på att wheelas med....... Prova båda och tycker ni fortfarande att 660-in är lätt så ifrågasätter jag starkt er kompetens på 2 hjul......

Köp rätt direkt:tummenupp
 
Helgon26 skrev:
2504968 Allt är ju relativt, men om man jämför KTM 525/Husa 650 med 660 så framstår 660 som en tung vibrerande gubbacykel som dessuton ska kickas igång och dom andra som pigga leksakar som bara väntar på att wheelas med....... Prova båda och tycker ni fortfarande att 660-in är lätt så ifrågasätter jag starkt er kompetens på 2 hjul......

Köp rätt direkt:tummenupp

660n är varken tung eller klumpig så länge man bara kör på gatan eller leker. Det är på banan som 660n är tung.
Och anledningen till att det finns massa 660s är ju för att det är väldigt populära hojar och såldes väldigt många, iaf 04or.
 
Helgon26 skrev:
2504968 Allt är ju relativt, men om man jämför KTM 525/Husa 650 med 660 så framstår 660 som en tung vibrerande gubbacykel som dessuton ska kickas igång och dom andra som pigga leksakar som bara väntar på att wheelas med....... Prova båda och tycker ni fortfarande att 660-in är lätt så ifrågasätter jag starkt er kompetens på 2 hjul......

Köp rätt direkt:tummenupp

Ok, jag ska ta och ifrågasätta mig själv hur i helvete jag kunde köpa en sån här gubba cykel :whip För man vill ju alltid va wärzzzt :tummenupp
 
Helgon26 skrev:
2504968 Allt är ju relativt, men om man jämför KTM 525/Husa 650 med 660 så framstår 660 som en tung vibrerande gubbacykel som dessuton ska kickas igång och dom andra som pigga leksakar som bara väntar på att wheelas med....... Prova båda och tycker ni fortfarande att 660-in är lätt så ifrågasätter jag starkt er kompetens på 2 hjul......

Köp rätt direkt:tummenupp

Jo men det är ju lite som att jämföra en Sukka K6:a mot en ZZR1400 också.

Rätt givet att 660:n är tyngre än en endurohoj och en racemotard. 660:n är ingen racemotard och definitivt ingen endurohoj.
 
Jag har varit och provat både ktm 660 och husa 650.
Tycker helt klart att husan känns mycket lättare och smidigare än ktmen.

Men servicen och rasrisken gör att jag inte kommer att köpa en husaberg.

KTM 660 duger förhoppningsvis mer än väll som första hoj för mig hoppas jag.

Så pma om ni har en 660 eller 625 -04 och frammåt för vettig peng till salu :-P
 
Last edited:
Migael skrev:
2504670Ibland kommer hondas 450, ktm 525 och ktm smr in på ett hörn. Övriga fabrikat eller modeller har endast nackdelar eller existerar inte alls på motardforumet på sporthoj, enligt den övergripande åsikten. :fakta.
:rolleyes:
 
Helgon26 skrev:
2504968 Allt är ju relativt, men om man jämför KTM 525/Husa 650 med 660 så framstår 660 som en tung vibrerande gubbacykel som dessuton ska kickas igång och dom andra som pigga leksakar som bara väntar på att wheelas med....... Prova båda och tycker ni fortfarande att 660-in är lätt så ifrågasätter jag starkt er kompetens på 2 hjul......

Köp rätt direkt:tummenupp

dessuton ska kickas igång .. Att kicka igång 660cc enstånka är för fan manligt! och det kommer från en 17 årig sparrvell :tungan

Aphex skrev:
2505044 Ok, jag ska ta och ifrågasätta mig själv hur i helvete jag kunde köpa en sån här gubba cykel :whip För man vill ju alltid va wärzzzt :tummenupp

Bra där :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top