Köpa Start MC kläder på Biltema(eller vad man nu vill säga+tema)

T-Bone

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 600-FA 2011
Jag har tänkt köpa lite pryttlar inför vårens övningskörningar från biltema. Mycket för jag studerar (ekonomi), hört en del bra och jag skall senare ha ett skinnställ modell matcha bågen.

Är det något som ej rekomenderas där? isåfall vad/vilka saker.

Vilka saker kan däremot rekomenderas, tex vissa saker finns ju i flera varianter. Dyrast är oftast bäst sägs det. Gäller väl även där.
Personliga erfarenheter av utrustningen vore oxo kul

Tack på förhand
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Ska du köpa en hel uppsättning så blir det ändå några tusenlappar.

Mina erfarenheter.
hanskar, obekväma, grova sömmar, få storlekar.
touringstövlar, relativt bekväma men dålig kvalite. Begränsat skydd.
racingstövlar, som ovam fast inte särskillt bekväma. Begränsat skydd.
allvädersjackorna verkar rätt bra men hur säkra de är har jag ingen aning om.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Eftersom du lär åka en del så är det bättre att köpa begagnad kvalité och komfort hellre än nya budgetprylar. Jag hävdar som sagt att BT:s prylar i de flesta fall håller tillräcklig säkerhetsnivå men med det låga priset så gör man även avkall på andra detaljer.

Det är som med skruvdragare. För att montera en bokhylla och sätta upp någon tavla så räcker en BT/Jula/Rusta-skruvdragare och det låga priset gör det motiverat. Skall du däremot bygga ett stort trädäck runt huset så kommer du ångra dig.

Kolla blocket istället efter beggade ställ så får du bättre passning och komfort.


Är du en liten räka så har jag ett oanvänt skinnställ att sälja som jag aldrig har fått plats i, strl 48. :tjåkkis
 

HLP

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
Åkersberga
Hoj
Harley Davidson softail -99, Goldwing -76, Honda Dominator -94
Ett tips är att även kolla på:

http://www.mc-depan.com/

Kan väl vara lite svårt med storlekar via nätet kanske...men tycker helt klart att det är värt att kolla upp. Har väldigt mycke prylar,även färdiga "kit" med kläder.
Jag har handlat några gånger utav dom och är tvärnöjd!!!
Mycket trevliga/bra service!!!
 

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Där solen inte skiner
Hoj
Suzuki GSX400e
Köp ordentliga grejer från början. Du kommer att ångra dig
annars. Har själv både stövlar och hjälm från biltema och jag tänkte som du. Men nu ångrar jag mig helt klart och ska köpa allt nytt igen. Hjälmen är nog ok säkerhetsmässigt men det brusar för jävligt i den. Stövlarna är ok men inte direkt bekväma. Kläderna....bara det faktum att dom är sjukt fula borde avskräcka de flesta. Kan dock inte uttala mig om kvaliteten
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det är inte så värst ekonomiskt att köpa grejer som man bara ska ha några månader för att sedan sälja med förlust, om man ens lyckas sälja de alls.

Antingen så kan du ju redan nu köpa grejer som du vet att du kommer att vilja använda sedan också, eller så köper du begagnade grejer som du kanske kan sälja för samma pris som du köpte de för. Och det finns ganska mycket begagnad utrustning som är i bra skick och till hyfsade priser. :tummenupp

Men en hjälm skulle jag aldrig köpa begagnad.
 

T-Bone

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 600-FA 2011
Tack för alla era svar. Hårda rackare är ni :tummenupp men fair enough. Ekonomin tillåter bättre pryttlar och så blir det med den saken. :gnissla

Tack och bock och nej tack till BT :arsele



Ett tips är att även kolla på:

http://www.mc-depan.com/

Kan väl vara lite svårt med storlekar via nätet kanske...men tycker helt klart att det är värt att kolla upp. Har väldigt mycke prylar,även färdiga "kit" med kläder.
Jag har handlat några gånger utav dom och är tvärnöjd!!!
Mycket trevliga/bra service!!!

Jag bor väldigt nära Staffanstorp, så jag kommer ta en sväng dit och spana in vad dem har erbjuda. bara ett besök på hemsidan såg ju direkt lustigare ut. Tror min bror haft lite med dem göra tidigare.

Over ´n out :yoparty
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top