Ja. jag går o funderar på o köpa en ZX12R eller kanske Hayabusa … (jag har sökt på forumet o läst alla trådar i ämnet).
Blackbird (väger 10 kilo mer än ZX12R o har mindre pulver i motorn)
ZZR1400 verkar vara så satans klumpig men jag kan ha helt fel. Samt att den har samma HP/Kg som ZX12R:en
Jag åker nästan helt uteslutande i stan (Stockholm) + kringelkrokiga vägar i området, touringsliter inte däcken o åker bana 2 ggr per år.
ZX12R ser mest sportig ut av alla sport tourer hojjar. Inte många som får till looken bra på sport tourers men ZX12R ser helt OK ut tycker jag.
ZX-12R
Jag kör TL1000 idag. Vad säger ni som testat eller redan gjort liknande byten . Kommer man byta till en raket som går rakt fram skitsnabbt men är tung att manövrera i t.ex. tung trafik (visst jag medger att jag kör mellan bilar alltid, jämt).. ZX12 an har ju ett 200 däck bak t.ex. Jag måste tillägga att jag verkligen är supernöjd med TL hojjen så jag byter av ren nyfikenhet.
Är det värt att byta till en sport tourer eller är sport tourers till för gubbar som vill köra ’sporthoj’ på Autobahn?
/N
Blackbird (väger 10 kilo mer än ZX12R o har mindre pulver i motorn)
ZZR1400 verkar vara så satans klumpig men jag kan ha helt fel. Samt att den har samma HP/Kg som ZX12R:en
Jag åker nästan helt uteslutande i stan (Stockholm) + kringelkrokiga vägar i området, touringsliter inte däcken o åker bana 2 ggr per år.
ZX12R ser mest sportig ut av alla sport tourer hojjar. Inte många som får till looken bra på sport tourers men ZX12R ser helt OK ut tycker jag.
ZX-12R
Jag kör TL1000 idag. Vad säger ni som testat eller redan gjort liknande byten . Kommer man byta till en raket som går rakt fram skitsnabbt men är tung att manövrera i t.ex. tung trafik (visst jag medger att jag kör mellan bilar alltid, jämt).. ZX12 an har ju ett 200 däck bak t.ex. Jag måste tillägga att jag verkligen är supernöjd med TL hojjen så jag byter av ren nyfikenhet.
Är det värt att byta till en sport tourer eller är sport tourers till för gubbar som vill köra ’sporthoj’ på Autobahn?
/N