Köpa spelmarker

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Är det någon som vet vart man kan köpa spelmarker? Det skulle vara lite fräckare om man hade lite riktiga grejor när man lirade poker med polarna...

Kamikaze kid skrev:
Lira med Femhundringar....
Hur mer "riktigt" kan det bli? :banana
En komiker i min tråd. Vad gör du här? ;)

En kompis sa att han hade varit på Tradition och kollat, men då hade de bara fyrkantiga marker som såg rätt fjantiga ut. Jag får kolla med dem om de kan beställa hem eller något.

Hehe...

Lite fakta från kvällens pokeromgång här:
- Jag misslyckades att få färg 7 ggr av 7 försök
- Jag misslyckades att få stege 4 ggr av 4 försök. Det är alltså svårare att få färg än stege ...uh :va
- Bara en av fyra tyckte det var ett bra förslag att spela med 500-lappar
- Jag förlorade totalt 8kr. Tur att vi inte spelade med 500-lappar. Då hade det blivit 4000kr :crash

Gå till närmaste krog och köp dom :p visst de e dyr men va fan :D

kan iof va rätt ok om man köper femmor för några hundra(fan jag hade nästan nått seriöst o komma med :huvet )

kajlyl skrev:
Gå till närmaste krog och köp dom :p visst de e dyr men va fan :D

kan iof va rätt ok om man köper femmor för några hundra(fan jag hade nästan nått seriöst o komma med :huvet )
Närmsta krog vill nog gärna att man löser in dem också. Ey, pulver! ;)

Vi hittade marker på www.scandinavianpoker.com efter mycket letande. Nu är massa marker beställda. Det blir asfett!

Zormin skrev:
Är det någon som vet vart man kan köpa spelmarker? Det skulle vara lite fräckare om man hade lite riktiga grejor när man lirade poker med polarna...

Viktig fråga!
En kompis till mig köpte på Tradition (just i Linköping), men det var ett tag sedan.
Ett tips: Köp inte billigaste shit i plast. :ajjabajja
Visst, det funkar (jag skojar inte när jag säger att jag spelat med Bicycle´s (eller vad det nu var) i plast i flertalet hundra timmar ( :skrämd )) men när "vi" till slut köpte nya i keramik skådades ljuset. BETYDLIGT mer känsla i att sitta och bläddra med marker med lite tyngd i...för att inte tala om ljudet. En check raise med lite stake i är bättre än en som bara rasslar lite på bordet. :tungan

Tänk även efter VAD och med VILKA INSATSER ni ska lira, dvs HUR MÅNGA OLIKA FÄRGER (=valörer) och hur många av varje ni kommer att behöva. Jag lovar att det är värt att lägga lite pengar på markerna om ni lirar ofta och länge. :tummenupp

Förresten, när, var och hur brukar ni lira? ;)

PS. En riktig pokerkväll slutar dessutom inte innan 00:14. Aldrig. :rullandeu DS.

Last edited:
Zigge skrev:
Ett tips: Köp inte billigaste shit i plast.
Vi satsade på de lite dyrare för 4kr. De vita eller röda grejorna som kostade 250kr för 100st såg förjävligt plastiga ut.
Zigge skrev:
Förresten, när, var och hur brukar ni lira?
Blir väl en eller ett par gånger i månaden hos nån i kompisgänget. Knektöppning, ett byte och en (1) kronas insats är det som gäller. Den låga insatsen beror på att vi vill behålla vänskapen med varandra. :D
Zigge skrev:
En riktig pokerkväll slutar dessutom inte innan 00:14. Aldrig.
Får väl skylla på att vi fortfarande är en smula slitna från nyårskryssningen till Helsingfors... :banana

Zormin skrev:
Vi satsade på de lite dyrare för 4kr. De vita eller röda grejorna som ostade 250kr för 100st såg förjävligt plastiga ut.

Rätt. Dyrt är bra...

Zormin skrev:
Blir väl en eller ett par gånger i månaden hos nån i kompisgänget. Knektöppning, ett byte och en (1) kronas insats är det som gäller. Den låga insatsen beror på att vi vill behålla vänskapen med varandra. :D

...men poker är poker och vänskap är vänskap.
Den senare lämnas utanför dörren när man ska syssla med det förra och hämtas lämpligen igen när kortleken är tillbaka i sitt fodral.
Poker är krig. :tummenupp

Zormin skrev:
Får väl skylla på att vi fortfarande är en smula slitna från nyårskryssningen till Helsingfors... :banana

Ok då. :hihi

Zormin skrev:
Närmsta krog vill nog gärna att man löser in dem också. Ey, pulver! ;)

Vi hittade marker på www.scandinavianpoker.com efter mycket letande. Nu är massa marker beställda. Det blir asfett!
mojo.. det vill dem nog, men det är väl inget som hindrar dig från att gå hem med dem, du har ju köpt dem... troligen gör de bara vinst på att du tar med dem hem :p

kajlyl skrev:
mojo.. det vill dem nog, men det är väl inget som hindrar dig från att gå hem med dem, du har ju köpt dem... troligen gör de bara vinst på att du tar med dem hem :p

Ska man köpa "riktiga" marker så brukar de vara dyrare än de du kan köpa på krogen just eftersom att du inte ska köpa billiga marker och ta med dig på krogen och lösa in.

Eftersom jag känner massvis med pokerspelare från Linköping så borde det ju finnas en pokerklubb där (kan kolla upp det)? De borde ju ha koll p åsånt där....

Förresten, ni som läser aftonbladet. För nån vecka sen var det en pokerartikel om "kalle" som vunnit miljoner på nätet. Ni vet att han kommer från Linköping va?

Skalman skrev:
...
Förresten, ni som läser aftonbladet. För nån vecka sen var det en pokerartikel om "kalle" som vunnit miljoner på nätet. Ni vet att han kommer från Linköping va?

Visst, när man för 3-4 år sedan spelade med honom för kaffepengar hade man inte direkt väntat sig detta...fränt är det! Och avundsjuk blir man! :Bugar

Var på nätet spelar du själv? För jag antar att du gör det...?
Nick?
Hum, har för mig att jag stött på en Skalman på ngt ställe, men det kan ju finnas fler... :rolleyes:

Zigge skrev:
Visst, när man för 3-4 år sedan spelade med honom för kaffepengar hade man inte direkt väntat sig detta...fränt är det! Och avundsjuk blir man! :Bugar

Var på nätet spelar du själv? För jag antar att du gör det...?
Nick?
Hum, har för mig att jag stött på en Skalman på ngt ställe, men det kan ju finnas fler... :rolleyes:

Har vanligen Skalman eller Skalman71 som nick.

Skalman: 24h, PacificPoker, RVP, Empirepoker
Skalman71: Pokerstars, Ladbrokes, Partypoker
Annat: Multipoker

Just nu spelar jag endast på Partypoker. Vanligen 10-20 eller 15-30 Holdem. började sommaren 2002 och när jag var på topp spelade jag 50-100 och ibland 100-200, fast det tillåter inte min rulle nu :gråta

Edit: "Kalle" är numera också delaktig i en ny sajt som håller på att utvecklas, Pokerchamps. Där spelar jag också lite, för betatest (de har inga pengaspel ännu). Blev visst lite offtopic det här. Sorry.

Last edited:
Jag köpte ett set marker från www.royalflush.se och är skitnöjd.

Kortlekarna som ingick var sådär måste sägas, men markerna var bra.
Och det var dem jag var ute efter.

Zormin skrev:

Beställ från England. Det gjorde jag! Överlägset billigast och schyssta marker.. Tror det blev knappt 600 för en metallväska med 500 11.5g marker, tärningar, kortlekar och frakt! :tummenupp

40 Euro + 20 Euro frakt = 60 Euro... UNder 600 spänn och då halva priset mot det mesta här hemma!!!

http://www.thegolfhq.com/ProductDetails.asp?PCLinkID=322

http://www.thegolfhq.com/Products.asp?CategoryID=55

http://www.thegolfhq.com/

Last edited:
Back