Köpa skrotig racebuss

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Vad är det för skatt på en sån?

Skickat från min D6503 via Tapatalk

3300:-, i norge ;) jag har inte svenska skyltar. Här är skatten samma på alla bilar (årsavgiften) men när man köper de nya så är det enorma skillnader i skatt från bil till bil.

//GF
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Lokala VW-verkstaden skulle ha 13 200:- för att byta kamrem på en T4 med 2.5 TDI-motorn, skämtar de med mig? :confused: :3freak
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Lokala VW-verkstaden skulle ha 13 200:- för att byta kamrem på en T4 med 2.5 TDI-motorn, skämtar de med mig? :confused: :3freak

Jag bytte min hos en obunden verkstad för 4000:- ink material.
Ingen service eller så, bara byte.
Bensinare visserligen men så sjuk skillnad kan det väl inte vara?
Det låter som 10-12 timmars jobb på ditt pris jue
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Kamkedja på vito.. :tråkad

Samma med Transit efter 2000. Båda verkar måttligt populära pga rost tyvärr. Men man kan väl som vanligt inte få allt :gnissla

Jag bytte min hos en obunden verkstad för 4000:- ink material.
Ingen service eller så, bara byte.
Bensinare visserligen men så sjuk skillnad kan det väl inte vara?
Det låter som 10-12 timmars jobb på ditt pris jue

Jag får kolla lite närmre med de, det verkar onekligen helt sinnessjukt.
 
Last edited:

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Lokala VW-verkstaden skulle ha 13 200:- för att byta kamrem på en T4 med 2.5 TDI-motorn, skämtar de med mig? :confused: :3freak

Byt själv då... Jag gjorde de på en bil för flera år sen.... Remmen gick på 300 å byte även spännrullen för 300..
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Samma med Transit efter 2000. Båda verkar måttligt populära pga rost tyvärr. Men man kan väl som vanligt inte få allt :gnissla

.

Du kan trösta dig med att transporter rostar Precis lika bra som vito......


Byt rem själv, är ju bara tid det "kostar" dig, kanske du behöver handla något verktyg du inte har men man får måååånga verktyg för 10´!

Tålamod, skruva bort allt i vägen, byt det som ska bytas och sätt ihop det igen.
Börja med att fråga runt om fällor och "dont´s" när du handlar rem och grejer, kanske lika bra att byta vattenpump samtidigt om det är en svag punkt exempelvis, sen är det bara att skruva.

Man lär sig allteftersom, alternativet är att Inte köpa en skrotig buss så det känns vettigt att lämna in för de summor de vill ha men då blir det ju en aning dyrare istället, både inköp och totalen och jag kör hellre hoj för de pengarna. :)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Du kan trösta dig med att transporter rostar Precis lika bra som vito......


Byt rem själv, är ju bara tid det "kostar" dig, kanske du behöver handla något verktyg du inte har men man får måååånga verktyg för 10´!

Tålamod, skruva bort allt i vägen, byt det som ska bytas och sätt ihop det igen.
Börja med att fråga runt om fällor och "dont´s" när du handlar rem och grejer, kanske lika bra att byta vattenpump samtidigt om det är en svag punkt exempelvis, sen är det bara att skruva.

Man lär sig allteftersom, alternativet är att Inte köpa en skrotig buss så det känns vettigt att lämna in för de summor de vill ha men då blir det ju en aning dyrare istället, både inköp och totalen och jag kör hellre hoj för de pengarna. :)

Kittet (jag köpte) innehöll de delar man bör byta samtidigt, dvs vattenpump och någon spännrulle förutom remmen. Tror den satsen kostade typ 2800:-
Spännverktyget lär finnas på biltema.

På båten bytte jag själv, det enda som var svårt där var svänghjulsmuttern som var typ två meter i diameter och satt med kraften av 280nM gånger sju år. Resten var ungefär lika svårt som att vispa grädde.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
En liten uppdatering, det blev till slut en buss! :banana T4 - 03,riktigt fin:tummenupp

IMG_20170318_140205.jpg
 

Tanken

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2016
Ort
Gefle
Hoj
Ducati Monster 1200S 2020
Hade en Caddy förut men pga köp av släpvagn så var tvungen att byta upp lite, så valet föll
på en VW T5 2.5TDI lång med stolar ifram var kravet..
//Dunken

Gick tydligen inte att få in en bild på eländet..:huvet
 

Tanken

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2016
Ort
Gefle
Hoj
Ducati Monster 1200S 2020
Nu kom den andra..:rock
//Dunken

IMG_0910.JPG
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top