Köpa saker från konkursad/nerlagd firma, förskottsbetalning?

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Som sagt, funderar på att köpa ett par skor och en laddare från en svensk firma som lagt ner, totalt 2100:-
Får jag göra det för er, eller idiotförklarar ni mig på en gång och säger att aldrig förskottsbetala till ett bankkonto, utan man ska använda paypal eller Visa.

Firman har F-skattsedel om det nu hjälper.

:hihi

Strongliquid skrev:
Som sagt, funderar på att köpa ett par skor och en laddare från en svensk firma som lagt ner, totalt 2100:-
Får jag göra det för er, eller idiotförklarar ni mig på en gång och säger att aldrig förskottsbetala till ett bankkonto, utan man ska använda paypal eller Visa.

Skulle inte göra det,dom kan väl skicka mot postförskott ?

Strongliquid skrev:

Om du betalar in till deras bankkonto och fogden utmäter tillgångarna innan de skickat iväg skorna har du sett pengarna för sista gången och skorna kan du se dig i stjärnorna efter. Du får en oprioriterad fordran i konkursen vilket i praktiken innebär att du blir av med dem. Var försiktigt med att göra affärer med kursade firmor ifall allt inte känns rätt. Det kan bli mycket strul.

Spelar det nån roll om man säger att personen är medlem på sporthoj.com sedan 2003?
Är alla på sporthoj.com väldans trevliga och hyvens prickar?
:D

Skulle aldrig betala i förskott till en firma som konkat.
Låt dem ta extra betalt för postförskott istället, typ 50:-, så har du ditt på det torra.
Om de inte går med på det så gör du nog bäst i att handla hos någon annan.

Gör det inte av just den anlednigen som Mr Mac skriver. Man kan inte förklara det mycket bättre faktiskt.

Hade jag själv haft ett företag på mig själv som var på väg att konka, så hade jag gjort samma sak för att minska förlusterna.

Sådär.
Satte mig emot era råd och betalade.
Det gick som smort. Hämtade ut pjuxen och laddaren ikväll.
Skorna passade som handen i handsken.

Man kan lita på Sporthojare

:banana

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back