Köpa racehoj! var någonstans?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
I tankar att införskaffa mig en 4T 1000cc racehoj Helstfärdigkittad tex en R1 04--> eller en CBR1000RR. Marknaden i sverige är tunn, endast ett fåtal objekt 4sale.

Vart skulle ni rek att hitta en hoj någonstans, finns det marknadsplatser på nätet man kan söka i???

Vänta tills 30 september så kommer nog alla PRO-bikes vara till salu. Om inte folk redan har bokat upp alla.

Du som kör ERF skulle nog uppskatta min hoj. Nu har vi dessutom fått fason på elfelet, så nu funkar den ett helt race i sträck. Kom gärna fram och snacka när vi har nästa race!

race hoj

kolla in racing4fun.de och på mobile.de återkommer med mer sidor senare står lite still i huvudet såhär dags på morgonen :tummenupp

Mycket bra tråd då även jag är på jakt efter racehoj :tummenupp

till salu

6797_medium.jpg

Söker inget vrål akut men skulle rätt tillfälle dyka upp vore det grymt att avsluta årets ERF på en liter maskin:).

Fördelen med köp här i svea rike är att man vet någurlunda vad hojen har för historia, ett köp av en hoj utomlands är betydligt mer osäkert och så resan...men ubudet är mångdubbelt.
Mindre repor på hojen är inget man bryr sig om men bucklor går bort och vråltrimmade ex SBK hojar känns inte rätt på vår nivå.
Söker lagom kittade hojar av nyare års modell (helst orörda i moroten) men gärna bra fjädrings och chassie grejer eftersom ingen gillar att skruva.

Söker lagom kittade hojar av nyare års modell (helst orörda i moroten) men gärna bra fjädrings och chassie grejer eftersom ingen gillar att skruva.

Där beskrev du min hoj. Bättre chassidelar hittar du inte, och orörd i motorn är den också. Noga underhållen med täta servicar behöver jag knappast tillägga, va?

Där beskrev du min hoj. Bättre chassidelar hittar du inte, och orörd i motorn är den också. Noga underhållen med täta servicar behöver jag knappast tillägga, va?

Jo jag har sett den och inget fel på komponenterna, värsting rakt igenom :tummenupp.

Dock så är den andra delen av team Mc Doktorn som är med i köpet(www.mc-delen.nu) Åf för Honda och Yamaha.

Bra med Åf priser och tillgång till full Mc verkstad för dessa märken om det skulle trassla, och viss goodwill mot det egna märket avgör.

En YZF R1 och i andra hand en 1000rr är det som gäller för oss, även om märket inte avgör hur bra/kul det är att köra.

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck