Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men vad gäller hojar är det ju frågan om man vill ha ngn ny tråkhoj. Det finns faktiskt ingen 2010 eller 2009 jag vill ha. Hade så varit så hade det ju sannolikt varit rejält mycket billigare.
Just nu fryser jag tex på en Kawa 750 H2 igen. Jag hade en upphottad sådan jag byggde på 80-talet.
Nu skulle jag vilja göra samma sak igen fast med dagens teknik, uppdatera den på samma sätt som min sporster. Med bättre gaffel, alu-sving, stötdämpare, motorenovering och Ebos-trim, hembyggda TIG:ade expansionskammare, ISR-bromsar, Borani eller Akront alufälgbanor, rostfria ekrar, ny handgjord sadel men i 70-taks rejsstil osv. Ett sånt projekt går ju dock på 150-200 loppor i material och tjänster. Man kanske ger 20 000:- för objektet. Typ 140 hk och 160 kilo hoj
Hade en sån hoj gått att köpa hade det ju sannolikt varit billigare
[YOUTUBE-ID]F9V0n8zFKmU[/YOUTUBE-ID]
Men vad gäller hojar är det ju frågan om man vill ha ngn ny tråkhoj. Det finns faktiskt ingen 2010 eller 2009 jag vill ha. Hade så varit så hade det ju sannolikt varit rejält mycket billigare.
Just nu fryser jag tex på en Kawa 750 H2 igen. Jag hade en upphottad sådan jag byggde på 80-talet.
Nu skulle jag vilja göra samma sak igen fast med dagens teknik, uppdatera den på samma sätt som min sporster. Med bättre gaffel, alu-sving, stötdämpare, motorenovering och Ebos-trim, hembyggda TIG:ade expansionskammare, ISR-bromsar, Borani eller Akront alufälgbanor, rostfria ekrar, ny handgjord sadel men i 70-taks rejsstil osv. Ett sånt projekt går ju dock på 150-200 loppor i material och tjänster. Man kanske ger 20 000:- för objektet. Typ 140 hk och 160 kilo hoj
Hade en sån hoj gått att köpa hade det ju sannolikt varit billigare
Fast då snackar vi hojbygge egentligen och inte köpa en färdig hoj ny vs beg. Själv har jag inte sett många byggen som jag skulle vilja ha. Möjligen någon NCR historia eller MV Agustan i kolfiber. Ett bygge går nog dessvärre på långt mer än det du nämner, men då snackar vi ju bygge. Köpa ett färdigt bygge går loss på drygt 1 miljon och inget garanterar att det inte är ett missfoster. Jag kollade på en fullständigt vidrig Ducce på NCR´s hemsida. Priset var helsjukt och 120 loppor skulle nog inte räcka långt där.
Jo men då är vi ju där igen. Du pratar ånyo om att köpa färdigt (bygge). En köpehoj. Jag vill ju bygga själv. Känslan ligger ju i att dels bygga på ngt med gamla anor och sedan skapa ngt nytt och eget. Det ger dessutom en dimension bara att köra ngt man satt samman själv.
Skulle jag bygga en likadan hoj som min Sportster åt ngn annan och debitera även min arbetstid så skulle jag ju få ta dubbelt betalt mot vad jag lagt ut. Det skulle vara fullständigt osäljbart, för liten marknad.
Så motiverade jag mitt köp med,när jag tänker efter är det nog som jag skrev innan att jag kunde och ville.
Kul med ny hoj,vad blev det?
Henrik
Min pappa är starkare än era, bara så ni vet.
Känslor går inte alltid köpa eller sätta ett pris på. Vissa gillar att stå med sin nya Ducati och 3cm fegrand andra kan komma dit med en motor, ram och silvertejp men haft kul på vägen.
Skrotar jag någon av mina moppar kan jag köpa en ny för några utekvällar.
Med hela kittet ? GPS, väskor osv ? Jag har touratech katalog hemma från mässan. Ruggigt cool ! Grattis.
Min pappa är starkare än era, bara så ni vet.
Vissa gillar att stå med sin nya Ducati och 3cm fegrand andra kan komma dit med en motor, ram och silvertejp men haft kul på vägen.
Word!!!![]()
som alltid...ingen tradeoff, varför ha kul på en rishög med silvertejp om man kan ha lika kul på ny hoj ? lite som...varför vara sjuk och fattig när man kan vara frisk och rikeller MÅSTE en hoj vara ful, gammal och sliten för att man ska ha kul med den ? lite som...en brud måste vara ful för att hon ska vara kul att umgås med (Bimbodebatten)
...samtidigt så är det ju en speciell känsla att ha najs, ny hoj som ingen ollat på..så VISST går en bra känsla köpa för pengar !
När jag vill ha en hoj köper jag en som jag har råd att krascha och kunna köpa mig en ny på kvällen.
Många som åker gata vill inte göra si och så för att de vill inte tappa hojen.
Råkar man tappa moppen, gråter de och undrar hur dyrt det är att laga kåpor.
Så vill inte jag ha det och är inte ute efter en penisförlängare.
Men detta är min åsikt, bara man själv är nöjd så är allt kalas.
Skulle du kunna köra bana med din där inte försäkring täcker och inte påstå senare att den är omkullvält på gata. Men vara glad att det gick bra för dig i kraschen där det bara blev fitta kvar av moppen och tänka att dagen var kul och lärorik?Skrotar jag min - får jag den erastt av FB...Köpa en ny samma kväll blir svårt pga lev tid.
Vem bryr sig vad det kostar att laga kåpor ? Det är bara att beställa nya och skicka notan till FB.
En ny hoj är en penisförlängare, en begagnad är det inte ? Följer inte logiken riktigt.
Förstår inte varför folk har något emot MR_WRX eller något... sak samma om killen föddes rik. Hade du fötts rik hade du inte tackat nej till pengarna, du hade levt samma liv som han. Jag är glad för hans skull.
Är man nöjd med sitt liv så klankar man inte ner på andras - sådan är sanningen.
Sedan finns det inget bättre än att piska nyare literhojar på bandagarna med en 25-30 000 kronors hoj. Ren njutning![]()
Sedan finns det inget bättre än att piska nyare literhojar på bandagarna med en 25-30 000 kronors hoj. Ren njutning![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |