Köpa nytt. Varför?

Förlåt att jag klipper..det var långt men jag försäkrar dig att jag läste noga. INget...INGET av det du skriver om är GRATIS...om du tänker efter. Vad kostar bra revbensspjäll..plus en najs grill..på en najs veranda ? Tror du att du får ett bra sällskap om du är en arbetslös drönare..hardly ;), med all respelt tänk efter. Fridyka ? Gratis ? Var någonstans ? Hur tar du dig dit.gratis..med bra sällskap...och äter bra T bone efter..? Fö heter det inte cyklop längre ..;)... Maten är nog knappas gratis...och omgivingen du lagar den i...prylar du använder för att laga den på..ALLT..TUTTI ingår i uppplevelsen. Vin talar jag inte ens om...Tänk lite extra så kommer du till slutsats att ALLT du verkligen uppskattar och KÄNNER är gratis kostar en jävla massa i själva verket. Frisk luft..för mina ungar är INTE gratis ens, jag måste ju betala ett fett underhåll så att deras mamma kan bo långt ifrån skitområde med trafik, motorväg i närheten osv. Tänk lite..räkna lite och du inser att ALLT som gör livet värt att leva kostar. Vad kostar Bromhults...och en jävla bra Avocado. Kom igen mannen...även om vi njuter av olika saker måste du vara medveten att dina matvanor är något ingen drönare kan unna sig. Så enkelt är det.

Bästa grillen jag haft var en delad oljetunna med vinkelslip, stockar från skogen och satan vilken glöd det blev :). Det tog några timmar men det var inga problem, kvällen var fin o sällskapet trevligt. Lite synd du är dömande mot vissa folk, finns en hel del guldkorn oavsett klass och status de tillhör i samhället. Man kan komma undan väldigt billigt i många fall utan att göra avkall på njutningen/upplevelsen. Har en kompis som rest runt jorden i 2år nu, och har knappt kostat honom en krona jämfört med pensionärerna lyxkryssningar i karribien. Jag är ganska säker på att han har fått mångdubbelt mer upplevelser och erfarenhet på sin billiga resa. Finns många fler exempel jag kan dra men till vilken nytta. Kör du ditt race så kör jag/andra sitt. :)

Hur många mil har du kört med hojarna i år? Hur bred är fegisranden? :P

Bästa grillen jag haft var en delad oljetunna med vinkelslip, stockar från skogen och satan vilken glöd det blev :). Det tog några timmar men det var inga problem, kvällen var fin o sällskapet trevligt. Lite synd du är dömande mot vissa folk, finns en hel del guldkorn oavsett klass och status de tillhör i samhället. Man kan komma undan väldigt billigt i många fall utan att göra avkall på njutningen/upplevelsen. Har en kompis som rest runt jorden i 2år nu, och har knappt kostat honom en krona jämfört med pensionärerna lyxkryssningar i karribien. Jag är ganska säker på att han har fått mångdubbelt mer upplevelser och erfarenhet på sin billiga resa. Finns många fler exempel jag kan dra men till vilken nytta. Kör du ditt race så kör jag/andra sitt. :)

Holyshit, orkR INTE ENS..... pOJK, Du har förlorat innan du har skrivit klart....

Last edited:
Jag har själv aldrig köpt en ny hoj, köpte själv en fjolårshoj med ngr hundra mil på mätaren med lite extra utrustning som säkert gjorde att jag sparade mellan 20-25 tusen förra året.

Men om ingen köper nytt så skulle det ju nästan inte finnas kvar ngt begagnat, så vill man köpa nytt så varför inte? Vissa uppskattar ju nya saker, och andra lite äldre.

Äh, hade man inte behövt titta på pengarna hade man alltid köpt nytt. Få som lever i den verkligheten dock.

Egentligen är ju frågan -"Gammalt och sletet eller nytt och fräscht?" och den besvarar ju sig själv.

Jag drömmer om att det en dag ringer på dörren och utanför står det en trälåda med texten Ducati 1198:a skrivet på. När jag blir vuxen och har ett riktigt jobb så kanske det blir verklighet..."dagdrömmer"

Jag drömmer om att det en dag ringer på dörren och utanför står det en trälåda med texten Ducati 1198:a skrivet på. När jag blir vuxen och har ett riktigt jobb så kanske det blir verklighet..."dagdrömmer"

You make your own dreams.... Din polare Nash därimot ska testa min fighter på bulten... (nash, vill ha din hoj i pant!) Han bad snällt!!

Ja ja..whatever, du vet likväl som jag att det är hyckleri det du säger. Jag bodde i en hydda etc.... Resa runt jorden på en penny bla bla bla...kom igen. Sorry men det stämmer inte. Det ÄR bara DYNGA. Om du vill hålla kvar vid din dröm är det ok ! Inget fel i det men ALLT kostar och folk som snackar dynga om att det bästa är gratis är hycklare enligt mig. Din bästa grill etc...du bor i en villa...värmer den med det ena och andra osv..du grillar på din altan bla bla ..INget är gratis och det vet vilken idiot som helst he he. Du kan snacka om fridykning som är he he "gratis" men som man gör vid Sulawesi och ooops...då är det inte alls gratis...grilla najs stek..som kostar 500 kr kg i köttdisken i Sickla deli..oj..nu var det inte heller gratis...osv.

Jag kör ung 2000 mil med alla tre hojar och mycket av det i tuff pendlar trafik morgon och em fram och tbx Nacka - Kista. Jag skiter i bajsranden ärligt talat, inte en enda kukstopp....Fegisranden är ung så bred som SKITSNACKET om att allt det bästa i livet är gratis he he...och mängden upplevelser garanteras inte av fattigdom...När de flesta sitter i sina bilar harvar jag mina mil mellan de på min HYM ...ISR pumpen JUST för det. I förrgår en burk i ansiktet från en lastbil...normalt. Så JA...jag kör mina hojar...kör du 2000 mil mellan idioter varje morgon ???

Förlåt, jag visste inte att det fanns ett absolut svar :dummer

Japp..2x2 ÄR 4..fast du kan ändra på det...i något diffust syfte.

'
Vet du vad ett trimix dyk kostar i Dahab ??

Last edited:
Jag får alltså råd att köpa två nya hojar den här säsongen om jag kollar kilopriset på kycklingen när jag handlar :va

Om du gör det konsekvent...i ett par år...i kombination med att skita i att röka, snusa, kröka ner dig hos Turken, betala ludrets drink osv...Kyckligen var bara ett exempel på hur mycket du kan spara varje månad. Det låter helsjukt men räkna...

'

En del borde prova ett morgondopp i Riddarfjärden en sommarmorgon. Omgiven av glada nystiftade bekantskaper från nattens eskapadrar. Chosefria festmänniskor som skrattande sökt sig till Stadshuset eller Riddarholmen för att spontanbada. Fnittrande gestalter som försöker lägga kläderna i ngn sorts ordning. Dyka naken ned i det mörka vattnet. Och när man ånyå bryter ytan, se himlen färgas morgonröd i öster, varsel om soluppgång

Sedan, med många nya bekantskaper addade i mobilen, vinka adjö till det illustra sällskapet. Nybadad och glad vandra hem på morgontomma gator längs Kungsholmen, med en gryende och värmande morgonsol i ryggen och en purfärsk dagstidning viggad från ett passerande tidningsbud i näven

Visst kostar det mesta arbete och pengar här i livet.
Men det finns mycket positivt i livet som inte är förenad med några stora kostnader.

Tycker jag

/J

Last edited:
En del borde prova ett morgondopp i Riddarfjärden en sommarmorgon. Omgiven av glada nystiftade bekantskaper från nattens eskapadrar. Chosefria festmänniskor som skrattande sökt sig till Stadshuset eller Riddarholmen för att spontanbada. Fnittrande gestalter som försöker lägga kläderna i ngn sorts ordning. Dyka naken ned i det mörka vattnet och när man ånyå bryter ytan, se himlen färgas morgonröd i öster, varsel om soluppgång

Sedan, med många nya bekantskaper addade i mobilen, vinka adjö till det illustra sällskapet. Nybadad och glad vandra hem på morgontomma gator längs Kungsholmen, med en gryende och värmande morgonsol i ryggen och en purfärsk dagstidning viggad från ett passerande tidningsbud i näven

Men det finns mycket positivt i livet som inte är förenad med några stora kostnader.

Tycker jag

/J

typ ? skita ?? det är rätt skönt men fan..man måste ju ha toa ...och gärna en rulle toapapper ..och helst inte på en kaj utan hemma hos någon...och gärna inte iskallt... osv och nej..gratis är det INTE

Ja ja..whatever, du vet likväl som jag att det är hyckleri det du säger. Jag bodde i en hydda etc.... Resa runt jorden på en penny bla bla bla...kom igen. Sorry men det stämmer inte. Det ÄR bara DYNGA. Om du vill hålla kvar vid din dröm är det ok ! Inget fel i det men ALLT kostar och folk som snackar dynga om att det bästa är gratis är hycklare enligt mig. Din bästa grill etc...du bor i en villa...värmer den med det ena och andra osv..du grillar på din altan bla bla ..INget är gratis och det vet vilken idiot som helst he he. Du kan snacka om fridykning som är he he "gratis" men som man gör vid Sulawesi och ooops...då är det inte alls gratis...grilla najs stek..som kostar 500 kr kg i köttdisken i Sickla deli..oj..nu var det inte heller gratis...osv.

Jag kör ung 2000 mil med alla tre hojar och mycket av det i tuff pendlar trafik morgon och em fram och tbx Nacka - Kista. Jag skiter i bajsranden ärligt talat, inte en enda kukstopp....Fegisranden är ung så bred som SKITSNACKET om att allt det bästa i livet är gratis he he...och mängden upplevelser garanteras inte av fattigdom...När de flesta sitter i sina bilar harvar jag mina mil mellan de på min HYM ...ISR pumpen JUST för det. I förrgår en burk i ansiktet från en lastbil...normalt. Så JA...jag kör mina hojar...kör du 2000 mil mellan idioter varje morgon ???

2000 mil, där har vi problemet :P. Ditt hojåkande har blivit vardag och du måste ständigt öka upplevelsen med större/bättre/roligare/nyare hojar. Kör lite mer sällan, 1-2ggr i veckan och lägg ner dem så fegisranden i kurvorna försvinner så skall du se att hojupplevelsen blir betydligt roligare :D. Ska man ständigt toppa upplevelser så kommer det sluta med att endast ett F16 plan duger till slut om ens det...

Allt kostar ja. Men jag tycker sällan priserna på en upplevelse står i relation till hur mycke bättre/roligare upplevelsen blir. Bil, mc, resor mat (ostron, piggvar, tryffel, fin kaviar från ryssland va fan e det :)) (finchoklad är dock gott haha) osv osv.

Ät havregryn i en vecka och en burgare på BK kommer va himelskt god. Sov på golvet i några dagar och sängen kommer bli en dröm att somna i. Allt handlar om var man väljer att sätta sin referenspunkter. Väljer man att sätta dem högt får man betala ett dyrare pris, lågt = billigare pris. Oavsett vad man väljer kommer upplevelsen att vara lika stark i båda fallen.

Jag har rätt! Så e de! :)

typ ? skita ?? det är rätt skönt men fan..man måste ju ha toa ...och gärna en rulle toapapper ..och helst inte på en kaj utan hemma hos någon...och gärna inte iskallt... osv och nej..gratis är det INTE

Jag tror inte du läste mitt inlägg, ty jag skrev "Visst kostar det mesta arbete och pengar här i livet.
Men det finns mycket positivt i livet som inte är förenat med några stora kostnader."

För den som räknar bajsandet till livets mer minnesvärda stunder så måste ju ändå kostnaden för toapapper vara marginell.

Vi tycks helt överens därvidlag

Jag gillar inte nya grejer.....

Jag får erkänna samma brist. Det är som att dagens design aldrig tilltalat mig. Någonsin. Den har alltid känts könlös, konstlad och trist. Det är som att sakerna måste ha uppnått en viss ålder och förvärvat ett anseende (bra eller dåligt) innan jag är intresserad av dem. Samma med hojar

En del borde prova ett morgondopp i Riddarfjärden en sommarmorgon. Omgiven av glada nystiftade bekantskaper från nattens eskapadrar. Chosefria festmänniskor som skrattande sökt sig till Stadshuset eller Riddarholmen för att spontanbada. Fnittrande gestalter som försöker lägga kläderna i ngn sorts ordning. Dyka naken ned i det mörka vattnet. Och när man ånyå bryter ytan, se himlen färgas morgonröd i öster, varsel om soluppgång

Tycker jag

/J

Heja Jörgen!

För min egen del köper jag begagnat med lite mil, R1-03 hämtades i augusti förra året, 927 mil på mätaren. Väldigt mycket hoj kvar i den, en ägare, kvitto på ett bakdäck och framdäcket var fortfarande orginal.... Nu kan jag nöta några år, för mig är bruksvärdet större på en sån hoj än en spritt ny. Nån annan har ju satt första repan...Jag kan åka halvförsäkrat, serva själv och ha det avslappnat och skönt:) Jag har råd att köpa nytt, men gör det inte för att jag ser inte vitsen. Att ha det nyaste, senaste fyller helt enkelt inget behov.

Märk väl, jag fattar ju självklart varför man köper nytt, och tycker att de som gör det ska ha all uppmuntran vilka skälen än må vara, annars hade jag ju inga hojar att köpa:tummenupp

2000 mil, där har vi problemet :P. Ditt hojåkande har blivit vardag och du måste ständigt öka upplevelsen med större/bättre/roligare/nyare hojar. Kör lite mer sällan, 1-2ggr i veckan och lägg ner dem så fegisranden i kurvorna försvinner så skall du se att hojupplevelsen blir betydligt roligare :D. Ska man ständigt toppa upplevelser så kommer det sluta med att endast ett F16 plan duger till slut om ens det...

Allt kostar ja. Men jag tycker sällan priserna på en upplevelse står i relation till hur mycke bättre/roligare upplevelsen blir. Bil, mc, resor mat (ostron, piggvar, tryffel, fin kaviar från ryssland va fan e det :)) (finchoklad är dock gott haha) osv osv.

Ät havregryn i en vecka och en burgare på BK kommer va himelskt god. Sov på golvet i några dagar och sängen kommer bli en dröm att somna i. Allt handlar om var man väljer att sätta sin referenspunkter. Väljer man att sätta dem högt får man betala ett dyrare pris, lågt = billigare pris. Oavsett vad man väljer kommer upplevelsen att vara lika stark i båda fallen.

Jag har rätt! Så e de! :)

Fegisranden är borta på ..2 - 3 ggr en idiot svänger ut framför mig, adrenalinspik 3 ggr på väg till jobbet.....lägga ner kan man då göra men om man varje dag undviker att få skallen krossad i en bilkö i medelmåttig hastighet då..känner man sig avslappnad.

Vi kan diskutera det här i all evighet men nog fan står priset i proportion till upplevelser..det tycker iaf jag. Det är så patetiskt att höra snobbsnacket från välmående medelklass som kläcker ur sig att "det bästa i livet är gratis" *asg*..Nej..inget är GRATIS.

Att du var en sån poet visste jag inte, Jörgen. Vackert skrivet och tillika fullt av saning.

Jag tror många fastnar, just nu tänker jag specifikt på Mr WRX, i ett tankesätt där man tillslut inte ens kan njuta av något som inte är exklusivt/dyrt utan måste ha det värsta hela tiden. Jag kan personligen ha lika roligt på en RS250 från 98:a som på en värstinghoj, kan njuta lika mycket av en soluppgång i Handen som av en i Melbourne, tycka att en fesljummen Carlsberg smakar lika bra som ett glas Champagne. Dock inte sagt att man inte kan uppskatta det fina i livet, i mitt fall har jag en passion för cigarrer.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT