NoRegrets
BadKharma
- Gick med
- 24 Feb 2006
- Hoj
- Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag njuter av mat, en perfekt mogen avocado, brämhults morotsjos, en perfekt grillad oxfilespett, revben möra så man kan dra av köttet från benet, eller idag ett bröd som kostade 100kr. Up
Oj nu blev det långt
Förlåt att jag klipper..det var långt men jag försäkrar dig att jag läste noga. INget...INGET av det du skriver om är GRATIS...om du tänker efter. Vad kostar bra revbensspjäll..plus en najs grill..på en najs veranda ? Tror du att du får ett bra sällskap om du är en arbetslös drönare..hardly

Självklart går det!![]()
MEN! Skillnaden är att för mig är hojen inte som en klocka, en penna eller en flickvän. Jag är inte så materialistiskt lagd av mig.
Därmed inte sagt att den per automatik blir en sliten rishög. Det finns trots allt grader mellan fabriksny och skrothög (som väl är).
Du vill ha det lilla extra, för mig är körningen just det.
Det handlar om allt annat än materialism. Att titta på en snygg hoj, eller skriva med en Mont Blanc Meisterstuck på najs papper är en UPPLEVELSE. En upplevelse lika mycket som att KÖRA en bra hoj, eller bara SE på en snygg brud. Prylar ger inget i sig...de levererar en upplevelse och en del av upplevelsen är en känsla av estetik och harmoni. Därför är en klocka för mig något jag ska tycka om att se på, inte bara mäta tid med...en bil (just min är skitful...)ska leverera lite kul utöver transport...en TV ger inget om du inte ser en film du gillar på den...MEN ...du sabbar upplevelsen om du stör dig på en skitful TV medan du ser filmen ? Jag tror att många känner att deras hojar levererar upplevelse i flera dimensioner...en är den du nämner givetvis, kanske för en del primärt...körning. En annan lika viktig dimension är estetisk.
Körningen är KÄRNAN...snygg hoj är EXTRA.
Last edited: