Samtidigt känner jag att det är viktigt att inte behöva oroa sig för ekonomin. Jag skulle nog inte köpa nya high end hojar om jag måste göra det för lånade pengar, speciellt i sådana tider. Affärerna i min bransch går rätt segt och uppdragen duggar inte så tätt just nu och jag tjänar knappt något alls...relativt sett, så det är skönt att inte ha alltförhöga fasta kostnader, men ändå ha något som håller lågan uppe oh attityden positiv..och fan 3 Duccar gör ju det big time. Skönt att slippa oroa sig fördärvad över att debiteringsgraden är skit mao.
Det var någon här som skrev om prioriteringar och det är precis rätt ! Skit i att röka, skit i att ge bort pengar till Turken på lokala krogen osv. Det är helsjukt egentligen att man inte alltid tänker på det, men när mina kompisar anmärker något om mina lunchlådor medan de själva äter fucking sushi för 130 spänn varje dag..då kontrar jag genom att säga "visa mig vad du har för skit på handleden" ...eller "vad har du för dykprylar" och då håller de käft rätt snabbt. Prioriteringar är nyckelordet.
Sedan är det fan så enkelt att tjöpa nytt *asg*.
Håller med dig till 100%!! Jag går inga krogssvängar, röker eller snusar inte, eller köper massa tjafs, eller har dragit på mig dyra krediter och övriga skulder, och är ganska sparsam av mig, men lite vardagslyx måste man ju ha, ex mc, lite fina smesterresor och unna sig ett fräscht hem och bil, varför skulle man annars leva om man ej får ha något som jag ser i mina ögon som livs-lyx