Köpa ny hoj...

Nee aldrig.. han bromsade 170hk på hjulen...

i en 750gsxr 98-00 e det typ 130hk e nog brutal skillnad..

ps: har åkt med honom och han har fel i huvudet så det gör jag fan inte om..Den hojen e fan cp.. och endå så drog han inte på ordenligt med mig på..Så ska jag sätta mig på den igen så ska fan ajg sitta vid spakarna..

Ja du gör som du vill, men jag skulle tro att 130hk duger långt om du aldrig åkt hoj innan.
Lycka till!

Honda är ju annars väldigt driftsäkra. Får du tag i en 929 för 40 k är det ett kanonköp förutsatt, naturligtvis, att den inte är sönderkörd. Helt ok försäkring, bäst kvalitet. En grym hoj. Det enda med den är väl att den kan vibrera lite när man trycker på och att den är lite muppig kring 2500 varv.

Honda är ju annars väldigt driftsäkra. Får du tag i en 929 för 40 k är det ett kanonköp förutsatt, naturligtvis, att den inte är sönderkörd. Helt ok försäkring, bäst kvalitet. En grym hoj. Det enda med den är väl att den kan vibrera lite när man trycker på och att den är lite muppig kring 2500 varv.

med muppig menar du vibrationer eller?

Nja, alltså.. Den rycker lite (har att göra med H-VIX:n), men å andra sidan är det ganska sällan man ligger och kör på så låga varv. Inte heller något som man inte kan lära sig köra med, finns nog en del info om det i 929-tråden.

Nja, alltså.. Den rycker lite (har att göra med H-VIX:n), men å andra sidan är det ganska sällan man ligger och kör på så låga varv. Inte heller något som man inte kan lära sig köra med, finns nog en del info om det i 929-tråden.

Okej..men eftersom en annan inte e så duktig på hojar får man väll ställa en dum fråga vad är "H-VIX:N"??

Jag gillade min 929:a väldigt mycket och kommer säkert köpa en igen. Har även kört ZX9R 98:a och den var lite bekvämare, billigare att köpa (storservice var 1200mil som nämnts) samt mycket billigare att försäkra. 929:an hade jag svårt att hitta någon billig försäkring på.

Jag tycker 929:an var en trevligare hoj om man bara nöjeskör som jag gör. Men kawan var billigare i drift för mig (mycket tack vara försäkringen) samt bekvämare. Mycket hoj för pengarna!

Men en 929:a kan jag rekomendera och dem finns ju för 40k nu i slutet av säsongen.

Okej..men eftersom en annan inte e så duktig på hojar får man väll ställa en dum fråga vad är "H-VIX:N"??

Honda's Variable Intake/Exhaust Management System.

Jag gillade min 929:a väldigt mycket och kommer säkert köpa en igen. Har även kört ZX9R 98:a och den var lite bekvämare, billigare att köpa (storservice var 1200mil som nämnts) samt mycket billigare att försäkra. 929:an hade jag svårt att hitta någon billig försäkring på.

Jag tycker 929:an var en trevligare hoj om man bara nöjeskör som jag gör. Men kawan var billigare i drift för mig (mycket tack vara försäkringen) samt bekvämare. Mycket hoj för pengarna!

Men en 929:a kan jag rekomendera och dem finns ju för 40k nu i slutet av säsongen.

Kollade inte märkesförsäkringen på If?

Last edited:
Hondas Variable Intake/Exhaust Management System.

Kollade inte märkesförsäkringen på If?

Jo, hade den (men nån sommarjobbare sa att det var 6000kr i självrisk och det var bra när jag braka av vägen :D )

Men den var ändå dyr i förhållande till Kawan samt att det egenligen är hög självrisk. Kawan kosta 622kr/mån för halv på mig och det var 929:an inte i närheten av.

Heh. Där ser man. Jag tycker annars överlag det verkar som om Kawasakis är lite svårförsäkrade, men det kan ju ha med årsmodeller att göra också.

Oavsett vad du köper så kommer du att vänja dig och vilja ha mer, speciellt om du är intresserad av lite hjärnslö "åka-fort-rakt-fram" körning. Jag har sett en instruktör på SMC´s sporthojskurser som med sin Gixxer 750 spöade både rettor och gixxer 1000 på Gelleråsen så det hänger nog mer på vem det är som kör än vad som körs. Köp du en gixxer 750, lär dig åka ordentligt och sedan byt upp dig. Försäkringen kommer dessutom inte att ruinera dig.....lika fort alltså. Jag slår vad om vad som helst att din polare på sin K7 använder inte ens en liten del av hojens potetial och då är det lite bortkastat.

Honda's Variable Intake/Exhaust Management System.

Tackar så mycket då vet jag..

Oavsett vad du köper så kommer du att vänja dig och vilja ha mer, speciellt om du är intresserad av lite hjärnslö "åka-fort-rakt-fram" körning. Jag har sett en instruktör på SMC´s sporthojskurser som med sin Gixxer 750 spöade både rettor och gixxer 1000 på Gelleråsen så det hänger nog mer på vem det är som kör än vad som körs. Köp du en gixxer 750, lär dig åka ordentligt och sedan byt upp dig. Försäkringen kommer dessutom inte att ruinera dig.....lika fort alltså. Jag slår vad om vad som helst att din polare på sin K7 använder inte ens en liten del av hojens potetial och då är det lite bortkastat.

Jo det har du rätt i... föraren gör den stora skillnaden.. åka fort rakt fram kan nästan vilken idiot som helst...

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage