Tackar så mycket...
Tror nog du har en poäng där......
Men klippet i 750gsxr är det något att hänga i granen om man säger så...
QUOTE]
Vibrationerna som jag nämnde finns på de flesta hojar tyvärr. De dyker upp (vanligast) mellan 5-6000 varv eller däromkring. Inget att störa sig på egentligen, men det händer att (speciellt) när man kör motorväg så kan man ligga runt just de varvtalen och 'cruisar', så då kan man känna de i händerna och ibland fötterna med.
ZX9R är en fin hoj, kanonmotor och minimala vibrationer, speciellt årsmodel 2000 och uppåt! Däremot har du ventilljustering på årsmodell -00, -01, -02 och -03 var 1200:e mil, alltså höga servicekostnader! Det är bäst att vara medveten om det då detta kostar en del (räkna mellan 3500 - 6000 beroende på hur hårt hojen har körts).
Tycker du ska satsa på en GSXR750 då denna hoj räcker gott å väl för de flesta som har tom haft kortet ett tag. Motorn är ganska 'snäll' i låga varv och rätt brutal när man varvar den.
Men som alltid, första intrycket är 90% av känslan. Du kommer nog veta så snart du kört nån kilometer med GSXR750/CBR900RR...
Håller med till 100%
//Dio