Köpa motardhoj

crille29

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6 2006
Tjenare!!

Jag är ny inom detta ämne Men har blivit väldigt sugen på att köpa en supermotard Jag vore väldigt tacksam för tips vilken cykel som är prisvärd att börja med Jag jobbar som mekaniker så jag har inga problem med att skruva om det behövs Har även tidigare tävlat lite i roadracing. Jag har tänkt att köra på landsväg med den Dock ej några längre sträckor

Mvh
Crille

crille29 skrev:
Tjenare!!

Jag är ny inom detta ämne Men har blivit väldigt sugen på att köpa en supermotard Jag vore väldigt tacksam för tips vilken cykel som är prisvärd att börja med Jag jobbar som mekaniker så jag har inga problem med att skruva om det behövs Har även tidigare tävlat lite i roadracing. Jag har tänkt att köra på landsväg med den Dock ej några längre sträckor

Mvh
Crille

CRF 450 med ett big borekit, portning och helsystem 65 hk+ på bakdäcket ca 110 kg inklusive allt. KTM 525 är stygg, Husabergs racer.. mums

Sök och du skall finna.

Honda CRF, KTM SX/EXC, Husaberg är väl mer racing. Honda XR, KTM 625/640/660 är väl mer för gatåka om man kör lite längre turer på 5-15 mil och kör med sporthojar.

Husaberg 650 -04/-05 tycker jag du ska ge dig på. Den går å svänga med och kraften är betydligt bättre än på CRF 450 tex. Både på topp och/men mest på botten. Du drar dig ju inte för å skruva heller och då är den så värt det. Tänk på att det är av/på som gäller med denna, inget ligga å nöta på samma varvtal långt dvs.

CRFen är ingen dålig hoj, den e jävligt fin. Men när man kommer ut på en bredare väg så är det roligare med mer krut baki. Sen kostar det lika mycket som hojjen nästan att ta ut 65-70hk ur den, och den kommer inte hålla som en husa ändå.

Varför är det aldrig nån som nämner yamaha 450 :va

Eller varför inte.... Husqvarna 510... Prisvärd, snygg, går riktigt bra etc. etc.

Bara åka å handla ;)

- Johan

crille29 skrev:
Tjenare!!

Mvh
Crille

crille29 skrev:
Tjenare!!

Mvh
Crille

Är själv nybliven motard åkare sen ett par veckor tillbaka.
Ja läste som faan på nätet innan ja gjorde affär, o sen köpte ja nåt som det pratas väldigt lite om här :huvet men ja ä toknöjd än så länge.
Ja köpte en ktm duke II, om ja fattat allt rätt så är väl duke´n absolut bäst för lite landsvägsåkning samtidigt som den är en riktig bushoj.
Ja ja enligt min mening är det iallafall den klart tuffaste motarden.
Om man nu får kalla den motard "enl. vissa klassas den ju inte som det" :va
Men vem bryr sig, störtskön är den iallafall.
Sen slipper man ju så jävla täta service intervaller oxå, visserligen tyckte du ju om att skruva men ändå.

//Micke :banana

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey