Köpa med sig från Thailand hem till Sverige ??

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Vad ska jag köpa här nere som inte finns hemma i Sverige, eller som är billigt här och dyrt, svårt att skaffa i sverige ??

hahahha bästaste svaren du fått, mitt i prick.

tycker inte det finns något som är värt att lägga pengar på i thailand, förutom kanske skräddarsydd kostym men känner att jag inte har någon större nytta av det så det är upp till var och en hur mycket man använder sånt.

annars är det mest upplevelser som är värda att slösa pengar på, inte ting.

edit: kom på en sak iaf, har du glasögon eller linser så köp d i thai. billigare än i sverige. menar riktiga optiker inte såna lallare som står i stånd. :tummenupp

Last edited:
Du kan ju köpa en sådan där enorm snidad apa eller fågel och kånka hem med :).
Personligen så är jag inte så förtjust i att utomlands köpa varken kläder eller annat som man tänker sig att faktiskt använda. Dålig kvalitet märks inte förrän man tvättat kläderna och elektronik ska man inte ens fundera på om det inte är vansinnigt billigt och man ändå kan vara utan.

Risken att bli besviken är för stor. Jag har köpt en hel del olika plagg i Kina på mina resor dit genom åren och blivit besviken 95% av gångerna. jeans för 80 kronor som man ändå aldrig använder är ganska dyra.

Det mesta i Thailand är ju tyvärr skräp. Jag har dock köpt ett par skor en gång som gjordes efter mått på min fot. Skitsnygga, och har hållt än så länge, flitigt använda 2 somrar.

Sang Thip!

sangthip_royal_thai_liquor.jpg

Oftast är orginal saker billigare i sverige eller är det ungefär samma pris, eller är jag helt ute & cyklar

Stick till MBK Center på Thanon Rama I (Siam Street) i Bangkok och köp dig en helvetes massa jeanskopior. Köpte mig två och de håller än :tummenupp

Last edited:
Hur verkar det med MC-prylar?

Är mest sugen på ett larm..

Borde ju finnas en uppsjö då det finns så satans mycket hojar där!?

Tänkte inte köpa mig nåt Spyball direkt utan snarare i 500kr klassen.

Nästan alla kläder jag köpt i Thailand har varit av superkvalitet, håller oftast mycket bättre än märkeskläderna jag köper i Sverige. MBK finns det mycket snyggt på.

Köp med en 6:a Chang till mig är du snäll.

Som mc larm fungerar nog självbevarelsedriften ganska bra. Att åka dit för stöld i Thailand är sjukt tråkigt. Kan till och med bli dödstråkigt om man har otur.

Det finns en whisky som är..är..hmmm..smakar..vad ska man säga.. JO, den räcker länge, väldigt länge och är uppskattad som present - Mekong

Ett måste att köpa hem och bjuda "vänner" på. :hihi

Det finns en whisky som är..är..hmmm..smakar..vad ska man säga.. JO, den räcker länge, väldigt länge och är uppskattad som present - Mekong

Faan å, det var ju vad jag tänkte föreslå. :hihi

Stick till MBK Center på Thanon Rama I (Siam Street) i Bangkok och köp dig en helvetes massa jeanskopior. Köpte mig två och de håller än :tummenupp

Var där i fredags, mycke som är billigt men som sagt tidigare mycke skräp oxå...

Jag tycker för bra om mina vänner för att bjuda på Mekong ;-)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back