Köpa med sig från Thailand hem till Sverige ??

Datorprogram (köpta på Fortune), DVD (på Century Victory kostar de 40 Baht/st). Jeans och annat krafs från Sai pan bput och Bobe (där Mbk försäljarna köper kläderna och sedan blåser subuu faranger). Akvariesaker, plastväxet, pumpar osv (Chatuchak bara öppet helger. BTS, slutstation Mo chit). Glasögon 200 baht (Yaowarat).Annars är tjänster billigt här t ex tandvård, ögonoperationer. kromatering av motordelar, sy upp skinnklädsel till bilen osv, ja, du fattar:).

Vad jag inte skulle göra här är att sy upp kostymer vilket är lite av rysk roulette. De säger Att det är Kashmir wool; du får 50% wool blend ifrån kina...Om man "måste" sy upp något är Narin bäst i Bangkok. Dock blir det dyrare än att köpa Hugo Boss "off the rack".

Den som är intresserad av att lära sig mer om kostymer och fallgropar när det gäller skräddare i Bangkok kan läsa denna überbra tråden:

http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1207953&start=0&tstart=0

Last edited:
hahahha bästaste svaren du fått, mitt i prick.

tycker inte det finns något som är värt att lägga pengar på i thailand, förutom kanske skräddarsydd kostym men känner att jag inte har någon större nytta av det så det är upp till var och en hur mycket man använder sånt.

annars är det mest upplevelser som är värda att slösa pengar på, inte ting.

edit: kom på en sak iaf, har du glasögon eller linser så köp d i thai. billigare än i sverige. menar riktiga optiker inte såna lallare som står i stånd. :tummenupp

Nej prexis, jag har jobbat i BKK ett par gånger, tycker det mesta som säljs är skräp och ser hellre fram mot upplevelsen att vara där.

Bankocker är ett trevligt folkslag.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back