Om man skriver så så avskräcker man ju en del oseriösa provkörare. Jag skrev i min annons när jag sålde min smc: "Provkörning sker endast innan vi åker till banken"
Jag tappa nog någon seriös spekulant kanske, men han som kom och kolla var jätte trevlig. Man fick ett seriöst intryck direkt och han hade nyare bil. Jag fick känslan att han är genuint intresserad och har pengarna till det. Han fick provköra hojen utan att jag tjafsa och efteråt så swishade vi över pengar och hojen levererades.
Så för mig funkade det kanon! Att jag valde att skriva så på just smc annonsen är ju för motard kan locka fel personer och jag orkar inte med provkörare. Om man tar en diskussion med personen på plats så ska ni se att han ger med sig.
Om säljaren ändå inte skulle ge med sig så skulle jag tro att det är något fel på hojen och isf välja en annan. Men det är lättare att prata med en person face to face än att försöka göra det på telefon.
Ge säljaren som skrivit så ett seriöst intryck och i värsta fall lämna körkort/bil nyckel i pant så ska ni se att det inte är några problem. Jag tror bara att dom flesta som jag skrev så för att avskräcka oseriösa och provkörare.
Detta är ju inte det bästa sättet att sälja en hoj på, men iom försäkringen inte gäller så är det ju svårt att lösa. Man kan ju betala 10K för ett försäljningsuppdrag på en firma, men då finns ju risken att den blir en demo hoj under tiden. Hur man än vänder på det så går det ju inte få det perfekt för alla.
När jag sålde min 1190 så skrev jag inget om provkörningen. 1190:in lockar ju en helt annan kategori av hojåkare med. Den sålde jag till första killen som kom och kollade. Så det gick väldigt smidigt med.