Köpa lasermus! Vilken ?

• Thread starter Thread starter Jonathan
  • Start date Start date
-Rosen- skrev:
2225685 mx1000 är en underbar mus :tummenupp

Could not agree more!

Det är stabilt att den är tung med. Ger bra feeling.
Men nu vill jag ha svar på ovanstående. Varför är just den jag länkade till 100 :- dyrare än den med en annan färg :confused:

Jonathan skrev:
2225699 Could not agree more!

Men nu vill jag ha svar på ovanstående. Varför är just den jag länkade till 100 :- dyrare än den med en annan färg :confused:
skiljer antagligen på hur "nya" de är, lite bättre optik kanske :gnissla

Jonathan skrev:
2225699 Could not agree more!

hur tung är den??

Finns ingen bra förklaring till skillnaden i pris, min gissning är att det beror på skilda inköpspriser beroende på tidpunkt. Vill minnas att den blåa kom före den svarta modellen.

Tror inte det finns någon teknisk skillnad mellan mössen.

Och bara för att påpeka, så är det skillnad mellan en LASER-mus och en OPTISK mus.

En lasermus använder icke synligt ljus medans en optiskt använder synligt ljus (vanligtvis rött). Laser är i dagsläget en bättre men dyrare teknik, den klarar fler underlag (tex helvitt bord). Går säkert att få en lasermus att ha högre upplösning än en optisk men jag gissar på att det finns lasermöss som är sämre än vissa optiska möss också.

Blev lite offtopic men kan kanske vara bra att veta till nästa gång =)

Fundering

Har en fundering. Knappen som sitter mitt mellan framåt/bakåt knapparna på sidan av musen, vad är den till för ?

Ikonen som är på den är i form av två överlappande kvadrater. Alltså såsom i att man typ kan switcha mellan fönster i IE.

:confused:

Jonathan skrev:
2232343 Har en fundering. Knappen som sitter mitt mellan framåt/bakåt knapparna på sidan av musen, vad är den till för ?

Ikonen som är på den är i form av två överlappande kvadrater. Alltså såsom i att man typ kan switcha mellan fönster i IE.

:confused:

Den är säkert delvis programmerbar, men är det inte för att skifta fokus mellan olika fönster? typ... avfokusera ett fönster och flytta det bakåt.

för att förtydla lite.. den växlar mellan programmen som du har uppe. Men som alla andra knappar e den programmerbar, precis som jayjay säger.

heimdal skrev:
2237341 hur många knappar? tumknappar?

Tumknapp och scrollen kan tippas höger vänster och känsligheten kan ändras med 2 knappar. Kan själv bestämma vikt på musen med. helt klart den bästa jag prövat.

Alex.J skrev:
2238269 Tumknapp och scrollen kan tippas höger vänster och känsligheten kan ändras med 2 knappar. Kan själv bestämma vikt på musen med. helt klart den bästa jag prövat.

Jag har en G5:a på jobbet och den är hur bra som helst. Väldigt precis och inget laggande.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg