Ok, Renault är ute ur bilden nu då jag har fått lite mer omdömen om just dem. Visst, billiga bilar men de verkar strula mer än de flesta också...
ktmjacke, just Volvo funkar inte för mig. Jag åkte nyss till E-tuna tur&retur i svärfars sprillans nya V70 D5 och den gick förbannat skönt men fortfarande är det för mycket som jag stör mig på för att jag skulle kunna köpa en sådan. Fick dessutom erbjudandet om att köpa svärfars gamla V70, en 2,4 170hk 03:a med Business-pkt och 13 000mil, men som sagt så störde jag mig för mycket på dem. Dels väghållningen, ett halare chassie får man leta efter. Sen motorljudet, låter ju som den har tappat en cylinder (det har den iofs, en 5:a är icke naturligt men Audi låter bättre) och den känns inte ekonomisk.
En 850 är på tok för omodern, jag har alltid ansett att Volvo har legat ca 10 år efter alla andra i utvecklingen och det håller jag fast vid ända tills nuvarande modeller då de har ryckt upp sig.
Blir det svenskt så blir det Saab, sen om den är bättre eller ej låter jag vara osagt men jag tror förvisso att Volvon strular mindre.
Kollar in massa Ådis på blocket nu och A6:an är för jävla fin, nästan så jag funderar på att lägga på 50 000:- på inköpspriset för att få en av nyare modell. Men samtidigt är det bara en biljävel och jag lägger hellre pengarna på resor, möbler och leksaker...