Köpa knappar till laptopen?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Nu har kattjäveln lyckats få bort 3 knappar på laptopen.
Och inte i helsicke lyckas jag hitta dem.
En har jag hittat, den var tuggad till oigenkänlighet.
Kan man köpa nya knappar? (Compaq)
Känns lite illa då datorfan nyss var ny...

Jag är rätt glad att våra katter inte kommit på det tricket ännu :hihi

Men tyvärr får du nog byta hela tangentbordet, har själv aldrig sett en datortillverkare sälja lösa tangenter.

Kolla annars med datorfirmorna i närheten och hör om dom fått in några trasiga burkar som du kanske kan få köpa delar ifrån.
Chansen att dom har en likadan modell som du har är väl hyfsat liten, men man vet aldrig.

min katt har en jävla förmåga och komma upp på datan och få in en klo under tangenterna och lyfta upp dom:mad:
men han är söt och go för det:)

När jag kollade sånt senast (flera år sedan) så hade Compaq både tangenter och tangentbord som spareparts.

Jag har en gammal beige turbo-knapp från min 386:a ligger...kanske kan passa med lite Karlssons klister?

Eller så ringer du Sgt.Tackleberry...han kan fixa katten.

Nästa laptop stänger du kanske locket på efter användning? ;)

När jag kollade sånt senast (flera år sedan) så hade Compaq både tangenter och tangentbord som spareparts.

Spareparts betyder reservdelar på svenska va? :va

Last edited:
nu vet jag inte vad det är för märke eller så men tangentbord brukar finnas och kosta någonstans mellan 500-1000 kr till bärbara som reservdel.

Spareparts betyder reservdelar på svenska va? :va

Jovisst, men vissa ord sitter bara kvar... när jag jobbade på Compaq så lärde man sig att anväda sparepartnummer till alla delar... de finns samlade in en sjysst QRG (Quick Reference Guide).

Mitt förslag till TS är att ringa supporten och fråga... de har öppet på helger.

Jovisst, men vissa ord sitter bara kvar... när jag jobbade på Compaq så lärde man sig att anväda sparepartnummer till alla delar... de finns samlade in en sjysst QRG (Quick Reference Guide).

Mitt förslag till TS är att ringa supporten och fråga... de har öppet på helger.

Ja ;) Nog vet jag hur det är. Det hela är inte heller riktat till dig, du blev bara ett oskyldigt offer! :D
Det är likadant på jobbet. Man save:ar, Mail:ar, googlar sparepartsnummer osv...
Visserligen ÄR vårt koncernspråk engelska, så det må vara förlåtet.
Men men... jag läste nån spalt nu i nån dagsavis om svenskans totalt fria fall.
Tycker det är synd, och vet inte vem som är betjänt av att vi t.ex allt oftare ser halva reklambudskap på engelska (amreikanska snarare).
Och huvuddelen av reklam är svengelska.
Vem riktar de sig till? Vi är ju i Sverige.
Turister?
De fattar ändå inte de svenska delarna, så varför då inte ta allt på engelska på en gång?
Eller inbillar man sig att de engelska (amerikanska) uttrycken gör saker och ting coolare?

Men som sagt, fackspråk blir alltmer anglofierat. På gott och ont.
Men publika instutioner, Public service, som det ju heter... :gnissla på "nysvenska" både ska och bör hålla sig till svenska, annars kommer t..ex mina föräldrar och alla som är äldre att bli en diskriminerad grupp.

Apropå nya knappar till datorn! :D

Tjo och tjim!

Det är likadant på jobbet. Man save:ar, Mail:ar, googlar sparepartsnummer osv...

Det kan bli rätt knäppt om man försvenskar vissa uttryck. Läste för lääääängesedan en bok om nätverk där dom hade översatt allting. Man förstod ingenting. Server hette nätverksbetjänt t.ex. Rätt kul egentligen :hihi

Skjut kattfan och köp ett nytt tangentbord för de intjänade kattmats pengarna :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back