Köpa kedjespray?

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Finns det att köpa på OK, Statoil eller liknande?
Alla affärer har stängt innan man hunnit ut idag.

Sen undrar jag om biltemas kedjespray är något att ha?

biltemas kedjespray är riktigt bra, jag märker typ ingen skillnad på den och den dyrare castrol jag köpte för 100 mil sedan.. faktum är att biltemas är billigare dessutom! ;-) Eller kan du göra som farsan min, han öser på motorsågsolja över hela kedjefan så det bara skvätter omkring sig efter var 20:e mil typ.. ful blir hojen men kedjan höll 5000 mil.. Yamaha FJ1200 96:a eller nåt har han tror jag

Skulle dock inte rekommendera OKQ8:as.. den funkar säkert bra och sådär, men jag tycker att den blir onödigt kladdig och stänker lite överallt.
Fick sanera fälg, drev och det mesta i närheten efter att ha använt den.

Just nu kör jag CRC's "klisterolja", som också finns på OK. Den är iofs lite likadan. Men fick bli som en nödlösning när jag inte fick tag på någon "riktig" kedjespray, och den skvätter inte riktigt lika mkt.

biltemas kedjespray är riktigt bra, jag märker typ ingen skillnad på den och den dyrare castrol jag köpte för 100 mil sedan.. faktum är att biltemas är billigare dessutom! ;-) Eller kan du göra som farsan min, han öser på motorsågsolja över hela kedjefan så det bara skvätter omkring sig efter var 20:e mil typ.. ful blir hojen men kedjan höll 5000 mil.. Yamaha FJ1200 96:a eller nåt har han tror jag

Haha kul med oljan :D

Tack grabbar för snabba svar, har ju ösregnat här i stan, kan vara bra att ha lite smörj efter en tur idag!

Då får det bli CRCs så länge. Är en liten djungel det där med kedjespray. Man vill ju gärna ha en som inte stänker ner hela bakpartiet på hojen när man är ute och kör, det har man ju varit med om.

Last edited:
jag kör med biltemas kedjespray, tycker det funkar kanon, upplever inte att den stänker överdrivet mkt! den är ju så billig så de är bara att köpa och testa!

köper aldrig biltemas spray igen.... köpte advanced eller vad den hette sist... stod att man skulle låta torka 20 min innan man körde, hojen stod ett dygn men såg ut som det var spillolja jag smörjt med för det hade sprutat överallt så jag reklamerade skiten.

Köpte kedjespray på harald nyborg för den verkade stelna mer men jag har inte testat den än.. skvätter den köper jag den dyraste skiten jag hittar för det är jobbigt när det skvätter överallt.

Castrol chainwax funkade jäkligt bra också.
Men just den finns väl inte längre?

Jag håller just nu på och testar Castrol Chain Lube Racing. Men det är lite för tidigt än för att uttala sig om hur den är i jämförelse med deras Chainwax.

OKQ8 är min favorit, deras speciella vax för mc är mycket bra! fäster bra och skvätter knappt alls och är billigt och får lätt plats under sadeln dessutom! :tummenupp

Biltemas skitar ner som bara den
och fäster inte ordentligt på kedjan är min erfarenhet!

Loctite har en kedjespray. Har funkat bra för mig. Kan kolla vad den heter senare.

Men just den finns väl inte längre?

Jag håller just nu på och testar Castrol Chain Lube Racing. Men det är lite för tidigt än för att uttala sig om hur den är i jämförelse med deras Chainwax.

Så kan det faktiskt vara, jag köpte den på handelsboden.com, men dom har inte kvar den längre o den "teflon sprayen" dom säljer i butiken gillar jag inte alls.

jag kör med motorsågsolja det är det bästa !! man får bara inte hälla på för mycket!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman