Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja du ska byta allt samtidigt.DennisLundström skrev:Någon som vet vart man köper billigaste kedja+drev rilll en r6:a? kan tänka mig att beställa utomlands.
Om jag byter drev men inte kedja, kommer då dreven att slitas fortare än om jag byter ut allt?
Ok låter bra,jag vet inte var det är billigt här i landet, men leta i usa detDennisLundström skrev:jag vill ha bra grejer, men till bästa möjliga pris![]()
HardracingDennisLundström skrev:jag sitter och letar på ebay och hittar verkligen låga priser, tyvär skickar inte alla till europa.
har du något företag som du vet är billiga och skickar till europa?
Sniper skrev:Men du kanske ska sälja hojen?
Då hade jag också slängt på något billigt...
tuppjuck skrev:Spillolja är ju rätt billigt det med.![]()
andersbrink skrev:Om man smörjer en o-ringskedja med valfett eller spillolja spelar ingen roll, huvudsaken är att länkarna inte kan rosta.
Borsiin JR skrev:Viktigast av allt är dock att smörja kedjan ofta så att inte rullarna blir metallblanka.
Någon som vet vem som säljer maxima kedjevax?!?Borsiin JR skrev:...
Mitt tips är att använda kedjevax från maxima (det finns flera kedjevaxer men detta är enl mig bäst) om du vill lyxa till det.
...
Maxima är min favorit också. 250 ml är bra att ha med sig och 600 ml är bra i garaget. Du kan söka återförsäljare i Örebro/Kumla på http://www.jofrab.se/, verkade finnas en del, Carlsbarks är väl närmast för dig.raukroland skrev:Någon som vet vem som säljer maxima kedjevax?!?
Borsiin JR skrev:Använder man o-ringskedja (x-ring också givetvis) så sköter kedjan den interna smörjningen själv då den monterades ihop med fett inannför ringarna. Ringarnas uppgift är att hålla kvar fettet och hålla skiten ute. Detta gör att på en ringkedja så är kedjesmörjans (den vi kletar på) enda uppgidt att smörja mellan kedja och drev. Denna uppgift klarar de flesta sprayer och även de absolut flesta vanliga oljor utmärkt.
PacMan skrev:Är det inte så att det i första hand är själva o-ringarna vi vill smörja, så att dom inte torkar? Dom smörjs ju på insidan, men utifrån måste vi tillföra olja ibland. Detta var en fråga alltså, för jag är inte säker.![]()
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |