Köpa Hornet 600?

vore inte fel..tänkte ta hojjen ner nästa vecka eller veckan där på... 30/6 e de dock slut här nere för min del ;)
är ni inte ute vid sjöbo rakan nått?
en polare här bor i malmö å tippsade mig om den.. =)

ja sålde min igår ju, nu får ja köra motard ett tag å prova de livet...

Det finns väl inga roliga kurvor på sjöborakan? :va

Nä, men hojta bara till så är i alla fall jag med.

Svart/vitt/silver Spyke-ställ och en röd Hornet -98 (jodå, det matchar). Vinka som fan om ni ser mig. :yoparty

Har haft min hornet i ett år nu och är mycket nöjd. Svampig gaffel upplever jag inte :p Rolig på kurviga vägar och bra kvalitét, du lär inte bli besviken.

Haft min hornet i ca 1år, runt 800mil har det blivit. Dreva om den lite så blir det betydligt busigare, och crosstyre gör det till en mycke skönare hoj.
Utan ngt litet kåpglas så är 130-140 det mest bekväma på motorväg. Runt 200 går som sagt bra ett litet tag. Med ruta så går det fint att ligga 150-160 utan bekymmer. Och 200+ blir inte alls lika jobbigt, dock krävs lite tankpressande så man kommer undan den värsta vinden.
Slänger upp en bild på min med liten ruta på.

Bifogat

• PICT3323 (Medium).JPG
    PICT3323 (Medium).JPG
    60.7 KB · Visningar: 65
Vad skiljer de kåpade hornetsen från de vanliga? Är der samma tank osv. eller ser det efterblivet ut om man plockar väck den fula kåpan? :D

Nån som har bilder på nån hornet med "enudro" (typ UFO) lyse?

såg här kommer den ungefär att se ut ,förutom dom fula speglarna o dom gigantiska blinkerserna, ja o så då att den e i den enda riktiga färgen svart såklart...:tummenupp
Japp det e samma tank, kåpan sitter på några stag fästa i ramen så det e (bara) att plocka bort.

Bifogat

• hhornet.JPG
    hhornet.JPG
    24.5 KB · Visningar: 61
Last edited:
såg här kommer den ungefär att se ut ,förutom dom fula speglarna o dom gigantiska blinkerserna, ja o så då att den e i den enda riktiga färgen svart såklart...:tummenupp
Japp det e samma tank, kåpan sitter på några stag fästa i ramen så det e (bara) att plocka bort.

Du har PM ;)

jag hade en hornet innan men jag tyckte inte om den av olika anledningar, köppt mej en r6 som är klockrhain!!
folk snackar om att man får ont i ryggen o skit men faan man sitter skit bra på hojen..
på hooneten fick jag kramp på diverse lustiga ställen, not no more!:D
tror man sitter rätt lång ner på horneten!?

vet kanske inte redigt varför jag la mej i diskussionen men jag ville bara dela med mej av min uppfattning, sorry om någon blir grinig nu:) :tungan

jag hade en hornet innan men jag tyckte inte om den av olika anledningar, köppt mej en r6 som är klockrhain!!
folk snackar om att man får ont i ryggen o skit men faan man sitter skit bra på hojen..

vet kanske inte redigt varför jag la mej i diskussionen men jag ville bara dela med mej av min uppfattning, sorry om någon blir grinig nu:) :tungan

Nejdå jag vill ha så mkt åsikter som möjligt :)

Har även hittat en jävligt fin CBR 600 så jag är lite i valet o kvalet :confused:
Båda är billiga att äga, har ungefär samma motor, men är helt olika hojar :D

Jag kör inte R6 för att såna som FinaFisken gör det.

Hornet. :yoparty

Och Ligist, köp horneten! Börjar du pressa den till gränserna och känner att du behöver det där lilla extra som kåpor, några extra hästar på toppen och clip-on ger så kan du byta till cbr:en då.

Jo, det är förjävligt med posöråkare på plastraketer...

Last edited:

Jag e väl ca 1,78 o sitter helt ok på horneten. Körde 20mil för nån vecka sen o det ända som var jobbig var väl att en viss träsmak i röven infann sig ,annars nada problemas..

Jag e väl ca 1,78 o sitter helt ok på horneten. Körde 20mil för nån vecka sen o det ända som var jobbig var väl att en viss träsmak i röven infann sig ,annars nada problemas..

o fan.. nä jag vet i faan, fick typ lite kramp i benen o skit.. men r6:an sitter man mycke högre upp på så de är la bättre för mej antar jag.. är strax under 190..
lr så är jag bara jävligt gnällig!:)

Man undrar ju bara mer o mer ju mer man läser :D

enda problemet är att jag ska "försöka" hänga på en R1a och en GSXR 1000 k8 :huvet

Man undrar ju bara mer o mer ju mer man läser :D

enda problemet är att jag ska "försöka" hänga på en R1a och en GSXR 1000 k8 :huvet

beror väl till stor del på kör stilen på dom kurviga vägarna med..
jag kör som en kärring så jag hamnar lite" efter ibland..:D
de är på raksträckorna de blir jobbigt utan kåpor!!

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back