Köpa Hornet 600?

vore inte fel..tänkte ta hojjen ner nästa vecka eller veckan där på... 30/6 e de dock slut här nere för min del ;)
är ni inte ute vid sjöbo rakan nått?
en polare här bor i malmö å tippsade mig om den.. =)

ja sålde min igår ju, nu får ja köra motard ett tag å prova de livet...

Det finns väl inga roliga kurvor på sjöborakan? :va

Nä, men hojta bara till så är i alla fall jag med.

Svart/vitt/silver Spyke-ställ och en röd Hornet -98 (jodå, det matchar). Vinka som fan om ni ser mig. :yoparty

Har haft min hornet i ett år nu och är mycket nöjd. Svampig gaffel upplever jag inte :p Rolig på kurviga vägar och bra kvalitét, du lär inte bli besviken.

Haft min hornet i ca 1år, runt 800mil har det blivit. Dreva om den lite så blir det betydligt busigare, och crosstyre gör det till en mycke skönare hoj.
Utan ngt litet kåpglas så är 130-140 det mest bekväma på motorväg. Runt 200 går som sagt bra ett litet tag. Med ruta så går det fint att ligga 150-160 utan bekymmer. Och 200+ blir inte alls lika jobbigt, dock krävs lite tankpressande så man kommer undan den värsta vinden.
Slänger upp en bild på min med liten ruta på.

Bifogat

• PICT3323 (Medium).JPG
    PICT3323 (Medium).JPG
    60.7 KB · Visningar: 65
Vad skiljer de kåpade hornetsen från de vanliga? Är der samma tank osv. eller ser det efterblivet ut om man plockar väck den fula kåpan? :D

Nån som har bilder på nån hornet med "enudro" (typ UFO) lyse?

såg här kommer den ungefär att se ut ,förutom dom fula speglarna o dom gigantiska blinkerserna, ja o så då att den e i den enda riktiga färgen svart såklart...:tummenupp
Japp det e samma tank, kåpan sitter på några stag fästa i ramen så det e (bara) att plocka bort.

Bifogat

• hhornet.JPG
    hhornet.JPG
    24.5 KB · Visningar: 61
Last edited:
såg här kommer den ungefär att se ut ,förutom dom fula speglarna o dom gigantiska blinkerserna, ja o så då att den e i den enda riktiga färgen svart såklart...:tummenupp
Japp det e samma tank, kåpan sitter på några stag fästa i ramen så det e (bara) att plocka bort.

Du har PM ;)

jag hade en hornet innan men jag tyckte inte om den av olika anledningar, köppt mej en r6 som är klockrhain!!
folk snackar om att man får ont i ryggen o skit men faan man sitter skit bra på hojen..
på hooneten fick jag kramp på diverse lustiga ställen, not no more!:D
tror man sitter rätt lång ner på horneten!?

vet kanske inte redigt varför jag la mej i diskussionen men jag ville bara dela med mej av min uppfattning, sorry om någon blir grinig nu:) :tungan

jag hade en hornet innan men jag tyckte inte om den av olika anledningar, köppt mej en r6 som är klockrhain!!
folk snackar om att man får ont i ryggen o skit men faan man sitter skit bra på hojen..

vet kanske inte redigt varför jag la mej i diskussionen men jag ville bara dela med mej av min uppfattning, sorry om någon blir grinig nu:) :tungan

Nejdå jag vill ha så mkt åsikter som möjligt :)

Har även hittat en jävligt fin CBR 600 så jag är lite i valet o kvalet :confused:
Båda är billiga att äga, har ungefär samma motor, men är helt olika hojar :D

Jag kör inte R6 för att såna som FinaFisken gör det.

Hornet. :yoparty

Och Ligist, köp horneten! Börjar du pressa den till gränserna och känner att du behöver det där lilla extra som kåpor, några extra hästar på toppen och clip-on ger så kan du byta till cbr:en då.

Jo, det är förjävligt med posöråkare på plastraketer...

Last edited:

Jag e väl ca 1,78 o sitter helt ok på horneten. Körde 20mil för nån vecka sen o det ända som var jobbig var väl att en viss träsmak i röven infann sig ,annars nada problemas..

Jag e väl ca 1,78 o sitter helt ok på horneten. Körde 20mil för nån vecka sen o det ända som var jobbig var väl att en viss träsmak i röven infann sig ,annars nada problemas..

o fan.. nä jag vet i faan, fick typ lite kramp i benen o skit.. men r6:an sitter man mycke högre upp på så de är la bättre för mej antar jag.. är strax under 190..
lr så är jag bara jävligt gnällig!:)

Man undrar ju bara mer o mer ju mer man läser :D

enda problemet är att jag ska "försöka" hänga på en R1a och en GSXR 1000 k8 :huvet

Man undrar ju bara mer o mer ju mer man läser :D

enda problemet är att jag ska "försöka" hänga på en R1a och en GSXR 1000 k8 :huvet

beror väl till stor del på kör stilen på dom kurviga vägarna med..
jag kör som en kärring så jag hamnar lite" efter ibland..:D
de är på raksträckorna de blir jobbigt utan kåpor!!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025