Köpa hoj

Status
Ej öppen för fler svar.

KågeS

Bannad
Gick med
11 Feb 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Letar!
Tjena,

Ny här på forumet. Ska gå på MC kurs i vår, tänkte köpa hoj innan och börja köra så jag blir varm i kläderna.

Är självklart sportjhoj som gäller, det räcker nog 1000 kubik, men Busan är jävligt fräsch! Tror ni jag klarar av Busan, eller räcker det med R1 eller liknande?

Vad tycker ni mer erfarna killar jag ska köpa? Har sparat ett par år, så slantar är inte frågan...

Vill lära mig stoppies och åka på bakan, kan det bli tungt på Busan?

Ge mig råd!:yoparty

/kåge
 

pyle

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 07a Suzuki DRZ 400 SM 07a
antar å att de du frågar är ett skämt å att du vill driva lite me folk ang din fråga :1pajas:FU
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Prova en R1:a, det är motorer som suger sen finns det ju alltid turbo så man får typ 500 shetlandsponnys på backdäcket! Fast de går inte att köra på bakan eller stoppa på framhjulet eftersom oljan hamnar i luftfiltret. Men det går att fixa lätt med ett öppet filter eller inget alls, då rinner det rakt igenom bara.

Lycka till!
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Om du inte kört så mycket hoj innan så skulle nog jag rekommendera tex en gsxr 750 från -00 och uppåt. 750 är en bra hoj att börja med tycker jag, fin som snus när det svänger men ändå lite tryck i grejerna.

Bara ett förslag...:)
 

KågeS

Bannad
Gick med
11 Feb 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Letar!
verka kanske lite ironisk, men glömde att jag skriva att jag kört lätt mc sen jag var 16, så jag har ganska bra koll på maskinen..har kört dt sen jag var 12

Behöver dock något större, så snälla kom med tips och råd!

/kåge

Om du inte kört så mycket hoj innan så skulle nog jag rekommendera tex en gsxr 750 från -00 och uppåt. 750 är en bra hoj att börja med tycker jag, fin som snus när det svänger men ändå lite tryck i grejerna.

Bara ett förslag...:)

Blir inte en 750 lite vekt efter ett tag? Är rädd för det, känns dumt att slänga slantarna i skön..

Men det kanske är lätt att borra upp cyllen på GSX750?
 
Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Fireblade 929 RR eller 954 RR! :tummenupp Väger knappt nåt, älskar kurvor och bra tryck i maskinen i förhållande till den låga vikten! Sen är det som många säger rätt så skottsäkra maskiner!
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
verka kanske lite ironisk, men glömde att jag skriva att jag kört lätt mc sen jag var 16, så jag har ganska bra koll på maskinen..har kört dt sen jag var 12

Behöver dock något större, så snälla kom med tips och råd!

/kåge



Blir inte en 750 lite vekt efter ett tag? Är rädd för det, känns dumt att slänga slantarna i skön..

Men det kanske är lätt att borra upp cyllen på GSX750?

Köp en GSXR 1000 från 2003- och lycka till:tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Triumph Rocket tycker jag,har du volym så det räcker och sporthoj måste det va med så mycket volym!

Henrik
 

KågeS

Bannad
Gick med
11 Feb 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Letar!
Fireblade 929 RR eller 954 RR! :tummenupp Väger knappt nåt, älskar kurvor och bra tryck i maskinen i förhållande till den låga vikten! Sen är det som många säger rätt så skottsäkra maskiner!

Bra tips! Är din till salu?

Prova en R1:a, det är motorer som suger sen finns det ju alltid turbo så man får typ 500 shetlandsponnys på backdäcket! Fast de går inte att köra på bakan eller stoppa på framhjulet eftersom oljan hamnar i luftfiltret. Men det går att fixa lätt med ett öppet filter eller inget alls, då rinner det rakt igenom bara.

Lycka till!

500 låter mycket, men det där med öppet filter låter schysst! Vet du vad det kostar?
 
Last edited:

pinken

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Pålsboda
Hoj
Yamaha yzf250
Fireblade 929 RR eller 954 RR! :tummenupp Väger knappt nåt, älskar kurvor och bra tryck i maskinen i förhållande till den låga vikten! Sen är det som många säger rätt så skottsäkra maskiner!

:yoparty Helt klart, hade min 929 i två år. suverän nybörjar hoj, lättkörd och smidig fast ändå med tryck i, Och som sagt bekymmersfria:yoparty

Fan varför sålde jag min :huvet Köpte mig en yamaha yzf250 istället
Fast blir nog en sporthoj igen nästa sommar eller kanske redan till sommaren, :D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Och glöm för guds skull inte att fälla upp passagerarpinnarna...
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
:yoparty Helt klart, hade min 929 i två år. suverän nybörjar hoj, lättkörd och smidig fast ändå med tryck i, Och som sagt bekymmersfria:yoparty

Fan varför sålde jag min :huvet Köpte mig en yamaha yzf250 istället
Fast blir nog en sporthoj igen nästa sommar eller kanske redan till sommaren, :D


Japp, det stämmer bra! Mycket trevlig maskin på alla sätt! Jag har haft min en hel säsong + lite till. Blir min andra säsong med hojen och jag ser verkligen fram emot det!! :) :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top