Köpa hoj

Status
Ej öppen för fler svar.
Är du seriös?:va

Läste tråden och du snackar om för klena prylar R1, gixxer mm.
Visst du körde 125 men vilka likheter har det med en sporthoj i literklassen ? Båda har två hjul !

Känns som du driver med oss, för oavsett vilken av de hojar du pratar om så kommer du SKITA i byxorna innan du varvat ur den fullt på tredje växeln. Så börja inte snacka om bakhjulsåka med busa eller stoppies med R1. Men ställ seriösa frågor så får du seriösa svar!

Men jag tror fortfarande du driver med oss, eller?:va

klart jag är seriöst, har alltid viljat ha sporthoj. Lärde mig åka på bakan med mina 125 efter 8 dar, visst inser jag att det är svårare med med 1000cc, men jag är hyfsad på att spaka...
 
Köp en hoj med förlängt kardanförgasarsnöre, brukar finnas på vissa modeller med speciella x4 kolvuppstudsarfjädrar. Allt att du köper till och monterar fast själv för hojen blir så mycke snabbare å bättre.

Sen ett stalltips är att borra upp eller montera på en 125:a bränslekran för maximalt flöde, ger 5-10 extra hästar
 
Köp en hoj med förlängt kardanförgasarsnöre, brukar finnas på vissa modeller med speciella x4 kolvuppstudsarfjädrar. Allt att du köper till och monterar fast själv för hojen blir så mycke snabbare å bättre.

Sen ett stalltips är att borra upp eller montera på en 125:a bränslekran för maximalt flöde, ger 5-10 extra hästar

Ok, hänger inte riktigt med. Men det blir helt enkelt bättre? Hur mycket skulle 0-100 minska med dessa åtgärder?

Kan dra ngn "plugg" som på moppen, öka luftflödet alltså.
 
:D börjar fan tro det oxå. jag kan säga att jag är inte feg det minsta men första vändan med 929an så vred jag då inte ur den fullt :D

Nej. Det är ju så.
När jag köpte min TDM samma dag som jag tog kortet så vågade jag fan inte maxa ens den.
Valfri hoj med 80 hästar eller mer räcker till för att vilken nybörjare som helst ska skita på sig.
Handen på hjärtat så är jag nog lite för rädd om livet för att greja att nå gränsen för vad den klarar av på gata ännu idag efter snart 3 år. Träd och stenar verkar mycket obehagligare än däckstravar och grusfållor.
 
klart jag är seriöst, har alltid viljat ha sporthoj. Lärde mig åka på bakan med mina 125 efter 8 dar, visst inser jag att det är svårare med med 1000cc, men jag är hyfsad på att spaka...
Handlar inte om att det är svårt! Det är alla små överaskningas som man skall vänja sig mid innin man köper en literhoj!
Tex så om du vrider för hårt på gasen vid tåppfart på din gammla 125:à så kommer literhojen gå på bakhjulet! Var klok nu inte sen!!
 
Nej. Det är ju så.
När jag köpte min TDM samma dag som jag tog kortet så vågade jag fan inte maxa ens den.
Valfri hoj med 80 hästar eller mer räcker till för att vilken nybörjare som helst ska skita på sig.
Handen på hjärtat så är jag nog lite för rädd om livet för att greja att nå gränsen för vad den klarar av på gata ännu idag efter snart 3 år. Träd och stenar verkar mycket obehagligare än däckstravar och grusfållor.

ok, hur snabbt har du kört? menar i förhållande till hur den går... 250 typ eller?
 
Handlar inte om att det är svårt! Det är alla små överaskningas som man skall vänja sig mid innin man köper en literhoj!
Tex så om du vrider för hårt på gasen vid tåppfart på din gammla 125:à så kommer literhojen gå på bakhjulet! Var klok nu inte sen!!

jojo, klart det kan komma suprises...men no pain, no gain, aight?
 
Ok, hänger inte riktigt med. Men det blir helt enkelt bättre? Hur mycket skulle 0-100 minska med dessa åtgärder?

Kan dra ngn "plugg" som på moppen, öka luftflödet alltså.

Yes, lyft tanken och dra pluggen ur förgasaren, det bör ge någre extra hästar, sen som du undrade med kardanförgasarsnöret så skulle det kanske minska hastigheten med 30-40% vid 0-100.

Kolla även på en gång vad det är för förgasare på Det ska helst vara bing 17 el. större upp till 47 mm.

:glömdet
 
Då märker man att även denna tråden börjar spåra ut.. :huvet Synd!
I sådana fall ångrar man den tid man lägger ner att skriva för att hjälpa TS.

sorry, kan inte hjälpa att folk skriver knasiga saker bara för att jag vill köpa hoj... jävligt tacksam för dina råd! fortsätt, snälla!
 
klart jag är seriöst, har alltid viljat ha sporthoj. Lärde mig åka på bakan med mina 125 efter 8 dar, visst inser jag att det är svårare med med 1000cc, men jag är hyfsad på att spaka...

jojo, klart det kan komma suprises...men no pain, no gain, aight?

Valet är fritt! Tror dock att du får roligare på en lättare/enklare hoj än på en literhoj de första året! Tror faktist att jag kör bättre tider med en 600 än en 1000cc hoj! Men de är jag de!!
 
Yes, lyft tanken och dra pluggen ur förgasaren, det bör ge någre extra hästar, sen som du undrade med kardanförgasarsnöret så skulle det kanske minska hastigheten med 30-40% vid 0-100.

Kolla även på en gång vad det är för förgasare på Det ska helst vara bing 17 el. större upp till 47 mm.

:glömdet

30-40% långsammare!? Låter knasigt..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top