Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Sitter och kollar på de få sporthojar som dyker upp i annonser såhär mitt i vintern. Har hittat en nu som jag blir sugen på.
Då kommer nästa problem.
Med tanke på att det ligger rejält med snö så kommer det givetvis inte gå att provköra hojen innan köp.
Något speciellt man bör tänka på att kolla?
Finns det något vettigt man kan skriva in i kvittot (som en säljare dessutom kan tänkas gå med på) som gör att man har någon rättighet om typ växellådan är helt körd och ettan är det enda som funkar?
(växellådsgrejen är ett överdrivet exempel, men hoppas ni förstår poängen).
Min nuvarande hoj köpte jag oxå utan provkörning, men då visade det sig att jag hade flera gemensamma bekanta med säljaren, då känns det ok på ett annat sätt.
Hur skulle ni gjort?
Då kommer nästa problem.
Med tanke på att det ligger rejält med snö så kommer det givetvis inte gå att provköra hojen innan köp.
Något speciellt man bör tänka på att kolla?
Finns det något vettigt man kan skriva in i kvittot (som en säljare dessutom kan tänkas gå med på) som gör att man har någon rättighet om typ växellådan är helt körd och ettan är det enda som funkar?
(växellådsgrejen är ett överdrivet exempel, men hoppas ni förstår poängen).
Min nuvarande hoj köpte jag oxå utan provkörning, men då visade det sig att jag hade flera gemensamma bekanta med säljaren, då känns det ok på ett annat sätt.
Hur skulle ni gjort?