Köpa hoj från USA för race

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date
Det märkliga med en del hojar i USA är just att de är skrotade för ingenting. Har sett många "Salvage" hojar som i stort sätt är tappade på ena sidan. Varför dessa är inlösta har jag ingen aning om.

Jag pratade med SBP om detta och det enda han sa var att det var ju bara bra, för då är det ett bevis på att den varit i trafik.

Den måste dock vara helt i orginalskick vid besiktningen så klart.

Det är regeln som jag förstod, den måste varit i trafik för att den skall kunna godkännas i Sverige. Om den varit i trafik i USA så tas det som ett godkänt avgaskrav. Alltså INGA nya hojar, men nästan. Min har gått 39 mil!

Dom har alltså en title som heter "TX SALVAGE VEHICLE TITLE" ?
Men är det fortfarande minst 600mil och äldre än 6månader, eller detta spelar ingen roll eftersom man redan måste betala moms?

Dom har alltså en title som heter "TX SALVAGE VEHICLE TITLE" ?
Men är det fortfarande minst 600mil och äldre än 6månader, eller detta spelar ingen roll eftersom man redan måste betala moms?

En inlöst hoj har det ja, en Title måste du ha hur som helst. Men att det är en Salvage Title verkar inte spela någon roll för SBP. Men som sagt, jag har inte testat registrera en Salvage hoj än.

600 mil/6 månader är bara inom EU. Från USA måste du betala moms ändå. Som sagt, min har gått 39 mil och det gör ingen skillnad. 25% ändå :mad:

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back