Köpa hoj från USA för race

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date
Det märkliga med en del hojar i USA är just att de är skrotade för ingenting. Har sett många "Salvage" hojar som i stort sätt är tappade på ena sidan. Varför dessa är inlösta har jag ingen aning om.

Jag pratade med SBP om detta och det enda han sa var att det var ju bara bra, för då är det ett bevis på att den varit i trafik.

Den måste dock vara helt i orginalskick vid besiktningen så klart.

Det är regeln som jag förstod, den måste varit i trafik för att den skall kunna godkännas i Sverige. Om den varit i trafik i USA så tas det som ett godkänt avgaskrav. Alltså INGA nya hojar, men nästan. Min har gått 39 mil!

Dom har alltså en title som heter "TX SALVAGE VEHICLE TITLE" ?
Men är det fortfarande minst 600mil och äldre än 6månader, eller detta spelar ingen roll eftersom man redan måste betala moms?

Dom har alltså en title som heter "TX SALVAGE VEHICLE TITLE" ?
Men är det fortfarande minst 600mil och äldre än 6månader, eller detta spelar ingen roll eftersom man redan måste betala moms?

En inlöst hoj har det ja, en Title måste du ha hur som helst. Men att det är en Salvage Title verkar inte spela någon roll för SBP. Men som sagt, jag har inte testat registrera en Salvage hoj än.

600 mil/6 månader är bara inom EU. Från USA måste du betala moms ändå. Som sagt, min har gått 39 mil och det gör ingen skillnad. 25% ändå :mad:

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...