Köpa hjälm

BlueBull skrev:
2278436 Fäller du upp hakan vet jag inte om det är hjälmen som e konstig... :3freak

Nolan är väl som nåt slags hjälmarnas volvo... ganska säker, men inte speciellt exklusiv... duglig är väl ordet.

Edit: stavfel

Du förstår säkert vad jag menar men det jag syftade på var att de specialliserar sig på hjälmar där man kan fälla upp framdelen och liknande (delen framför hakan) så den blir öppen på något sätt... Vilket resulterar i mycket högre vikt plus yttligare en mekaniska anordningar som kan gå sönder och resultera i :död

I reklamfilmer för Nolan visar/framhäver de deras touring hjälmar med inbyggda mobiltelefoner o saker.. i reklamer för Shoei och Arai så pratar de om säkerheten främst!! Det förklarar ju vilket företag som specialliserar sig på säkerheten främst.

Last edited:
I reklamfilmer för Nolan visar/framhäver de deras touring hjälmar med inbyggda mobiltelefoner o saker.. i reklamer för Shoei och Arai så pratar de om säkerheten främst!! Det förklarar ju vilket företag som specialliserar sig på säkerheten främst.[/QUOTE]

Do you belive everything the "ZOO" tells you?

Nolan har kanske klarat av det där med säkerhetsbiten redan och sattsar nu på annat.tex mobiltel. var det inte BMW som hade en hjälm med backspegel i?

eV1Te skrev:
2278456 Du förstår säkert vad jag menar men det jag syftade på var att de specialliserar sig på hjälmar där man kan fälla upp framdelen och liknande (delen framför hakan) så den blir öppen på något sätt... Vilket resulterar i mycket högre vikt plus yttligare en mekaniska anordningar som kan gå sönder och resultera i :död

I reklamfilmer för Nolan visar/framhäver de deras touring hjälmar med inbyggda mobiltelefoner o saker.. i reklamer för Shoei och Arai så pratar de om säkerheten främst!! Det förklarar ju vilket företag som specialliserar sig på säkerheten främst.
Japp, jag förstår precis vad du menar å håller med.. hjälmen ska skydda knoppen!!! men vill folk kunna prata i tele, lyssna på musik eller snacka med spättan så finns det löningar för den som vill. Folk får ju köpa vad dom anser passar dom bäst.
Vill man verkligen skydda sig tycker åxå jag det är märkligt att man kan blotta hela nian... :3freak

Varför skulle Nolan/X-lite som märke vara sämre än Arai/Shoei?

Passus:
Marco Melandri kör med Nolan på huvudet.
Carlos Checa och Toni Elias på X-lite.
Rossi med AGV, ett antal med Soumy och Arai och någon enstaka med Shark och Shoei i motoGP. Jag kan garantera att skillnaden i säkerhet/komfort mellan de hjälmarna är marginella i sammanhanget.

Last edited:
Tack för alla svar! Det här var ju intressant :)

Förresten, den hjälmen med inbyggd backspegel är det reevu som tillverkar.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back