Köpa HDMI kabel på netonnet? Behöver snabbt svar!

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
På fredag ska jag köpa en Samsung DVD-HD850 och till den behöver jag en 10m HDMI kabel. På lagershoppen i Borås där jag befinner mig för tillfället har dom en HDMI kabel på 10m för 499:-. Frågan är om den är något att ha? Nån som har erfarenhet av den? Ska användas för o koppla ihop dvd:n med en Panasonic AE700...

Åker härifrån på torsdag så därför måste jag bestämma mig omgående för om jag ska köpa den imorgon eller inte. Vill dock inte slänga ut 500:- på en kabel som visar sig helt värdelös.

Nån som vet om Netonnet´s kablar funkar i längder på 10m och om det brukar bli störningar i bilden pga bristande kvalité på kabeln?

MackeNo1 skrev:
På fredag ska jag köpa en Samsung DVD-HD850 och till den behöver jag en 10m HDMI kabel. På lagershoppen i Borås där jag befinner mig för tillfället har dom en HDMI kabel på 10m för 499:-. Frågan är om den är något att ha? Nån som har erfarenhet av den? Ska användas för o koppla ihop dvd:n med en Panasonic AE700...

Åker härifrån på torsdag så därför måste jag bestämma mig omgående för om jag ska köpa den imorgon eller inte. Vill dock inte slänga ut 500:- på en kabel som visar sig helt värdelös.

Nån som vet om Netonnet´s kablar funkar i längder på 10m och om det brukar bli störningar i bilden pga bristande kvalité på kabeln?
Allt beror ju på hur bra kabel du vill ha, jag har nu tittat runt på en del hifi butiker här i sverige, och sett att en HDMI kabel på 10 meter ligger från typ 2000 kr till 10 000 kr, så det är upp till dig att bestämma vilken kabel du vill ha.

Har du nu tänkt bygga upp en liten hemmabio så tycker jag du bör köpa den för 2000 http://www.hifiklubben.com/se/produ...ail/QED_Qunex_HDMIP_Kabel.htm?id=6220&rv=6220

Jag personligen har alltid ångrat mig när jag har köpt lite billigare delar till min hemmabio, det är ju nå man ska ha många år frammåt

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing