Köpa grill. Vilken?

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Tänkte eventuellt kassera den gamla klotgrillen, för en nyare variant.
Dock inte säker på vad jag vill ha. :va

Gasol eller kol?
Smakar det samma när man gasolgrillar som kolgrillar?

Verkar luta åt en gasol nu iaf, verkar skönt att slippa köpa kolsäckar hela tiden och fint att det bara är att grilla direkt när man startar den.
Vad bör en vettig gasolgrill ha för "features"?
Flera brännare, 2, 3 eller ännu mera?
Extra kokplatta, uppsamling för fett osv?

Nån som kan tipsa om en vettig grill i 2-4000 klassen?

:fyllisar

Blir ju inte samma smak med en gasolgrill... Jag har en klotgrill modell större och är grymt nöjd! bra fart i den och mycket plats tror den är 57cm i diameter weber kosta inte så mycket heller.. Gasol känns inte som grilla på riktigt när man är van vid kol!

Jag har både gasol och träkol beroende på tillfälle osv. Däremot finns det ju rökspån att lägga i en gasolgrill för att få träkolseffekt...finns olika sorter beroende på smak osv. Någon som testat det? För onekligen så är det lättsamt med en gasolgrill, inget snack om saken.

Elgrill :yoparty Skitsmidigt, iofs så är det ju mest för att man bor i lägenhet och har balkong.
Gasol må vara smidigt men jag har aldrig gillat smaken av gasolgrillat kött och speciellt inte grönsakerna som blir vidriga.

Jag har just utvärderat kolgrillen som Swedol säljer.
Nu har vi grillat två gånger i den och enda nackdelen är att det går så jäkla mycket kol i den, i går slängde vi två fläskfiléer i ena hörnet och det var inte trångt.
I dag slängde vi på tolv kotletter, och det hade lätt rymts tio till.

Grillen är gjord i rostfritt, rejäl fot med inbyggt drag (fast öppnar man det då har man temperaturen härdsmälta) och asklåda och går att fälla ihop och låsa locket på för transporter (fast man bör ha stor bil).
Det finns även ett spett om man vill helsteka en spädgris.

Jag har för mig att priset med moms och frakt blev 690:-, men man måste beställa minst två.
Jag rekomenderar den helt klart.

Gasolgrill tycker jag inte ger rätt smak, men det är klart enklast att få jämn temperatur.

En polare köpte nyligen en Weber grill (nej inte förgasare) och är väldigt nöjd.
http://www.verktygsboden.se/?id=67294&referer=kelkoose
http://www.crossroads.se/Maringuide.../Maringuiden/Products/Product.asp?itemId=1663

"Den första gasolgrill som kan fungera både som en stationär gasolgrill men också som en transportabel. Oavsätt på vilket sätt den används, så kommer biffarna att sjuda, laxen sjunga och grannarna bli gröna av avund!

Grillgaller i gjutjärn med innbyggd Flavorizer. Grillytan är på 43x32 cm och har en effekt på 2,64 kW. Utdragbar droppform förenklar rengörning. Det går att köpa till en vagn med hjul om du vill grilla stående. Transportväska med draghjul är ett tillbehör som gör det lättare att transportera grillen. Mått: 70x36x41 cm. Finns hos Järnia och Bauhaus."

EDIT: Varför inte köpa en sådan här :)
http://www.weber.com/bbq/pub/grill/2005/gas/gg_sum_gd6.aspx

//\//\

Last edited:
Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX